Delhaize en TBWA zijn altijd in de mood om te koken

Crea / News

De Belg kookt meer dan ooit. Maar als het alle dagen ‘van de moetes’ is, dan heb je niet altijd evenveel zin om achter de potten te gaan staan. Soms heb je ’n pfff-dag en heb je totaal geen zin, vaak is het ça va en wil je vooral een praktische oplossing, een andere keer zie je het dan weer helemaal zitten en wil je all the way gaan. In welke bui je ook bent, Delhaize heeft telkens drie oplossingen: raprap, easy of vollenbak! Een voorbeeld? Met wat extra koriander en limoensap op je kant en klare curry met scampi’s heb je raprap nog altijd een prima verse maaltijd achter de kiezen. De Easy Curry vraagt met het Madras Curry verspakket nauwelijks meer inspanning. En voor de vollenbak versie vind je ook alles bij Delhaize.

Dit concept werd door TBWA uitgerold in alle niveaus. Visueel heel herkenbaar met voor elke mood een eigen naam en eigen kleur. Zo vind je in de winkel een carrousel met handige receptenfiches voor gerechten in drie versies, al gelang je motivatie. Daar hoort ook een kookboek bij waarmee je trapsgewijs raprap, easy of vollenbak in je keuken kan vliegen. Ook online trekt het bureau die line door met Facebook instant experiences inclusief boodschappenlijstjes en met tutorialvideo’s. Heb je de mood te pakken? Dan kan je raprap, easy of vollenbak doorstomen en dadelijk inkopen doen via click & cook. Daarnaast krijg je bij elk gerecht interessante kookhacks om het koken nóg gemakkelijker te maken.  

Ook op televisie en radio wordt duidelijk dat je je humeur niet aan je humeur moet laten komen omdat Delhaize telkens met een leuke oplossing voor je klaar staat. En met al even leuke promo’s natuurlijk, of wat dacht je?

Credits
Agency: TBWA\Belgium
Client: Aude Mayence, Isabel Broes, Jo Boone, Maude Vande Velde, Benedicte Leytens, Sara Holbrecht
Campaign title: Do it yourself
Creative director: Frank Marinus
Creative team: Julien Riviezzo, Chiara De Decker, Stefan Dias, Stijn Klaver, Sandrine Rozenberg, Veerle Blyckers, Ymke Smets
Digital creative team: Inge Bracke, Alexandra Crismer, Charlotte Mulders, Geert Feytons
Online copywriting: Nadine Claes, Sarah Pierrequin, Martin Colette
Account team: Marieke Michils, Elien Limpens, Ester Vanderhasselt
Strategy: Kristof Janssens, Veerle Verlinden
Integrated brand strategist: Katrien Rousseau, Jolien Van Heyste
Traffic manager: Jana Malfroid, Christine Lips
Studio: Léa Leborgne, Emilie Boudart, Victor Wilmot
Production company: \MAKE
Online production: Max Van der Beke, Stijn Punie
Animation: Florence François
Agency Producer: Lore Desmet, Raf Cyran
Production company: Make
Producer: Julie Bosteels
Directors: Jan Boon
Post-producer: Julie Bosteels, Pia Decabooter
Offline: Helena Overlaet-Michiels
Online: Federico Colella, Nabil El Hajjouti, Sebastiaan Schols
Grading: Kene Illegems
Sound mix: Jan Pollet, Nicolas Van Ruysevelt
Media agency: Mindshare