Delhaize houdt van Belgische producten en straffe sensaties

Crea / News / Retail

DEG1500242_abribus_Yaourt-NL_JCDECAUX

Delhaize werd recent door retailvakblad Gondola verkozen tot 'Retailer van het jaar 2015' en pakt nu uit met een nieuwe, verrassende marketingaanpak. Het resultaat hiervan ziet u in een eerste campagnegolf die startte op donderdag 21 januari op televisie, in outdoor en in de winkels.

DEG1500239-PrivateBrands_CLV_Cafe__NL

De vluchtigheid waarin we leven heeft een grote kracht en meer bepaald door het slim inspelen op rituelen, actualiteiten en behoeften van klanten. Inzicht hebben in de belevingswereld van de consumenten is dan ook hét ingrediënt van de nieuwe marketingaanpak van Delhaize. Deze lijn binnen de commerciële strategie is niet enkel een baseline of een opener, het is een filosofie. In 2016 wordt deze lijn nog krachtiger neergezet. Want Delhaize wil zich engageren voor lekkere, gezonde voeding, betaalbaar voor iedereen. Met meer dan 6000 producten en met een sterke focus op vers, lokaal en eerlijk is het huismerk dé driver van Delhaize. De nieuwe televisiepot is als het ware een contentplatform waar in instagramstijl aan visuele storytelling gedaan wordt. Consumenten vertellen waarom ze bijvoorbeeld specifiek voor yoghurt kiezen van het Delhaize huismerk. Maar ook de kritische consument komt aan bod. Daarnaast zijn er  tegenwoordig heel wat nieuwe gezinsvormen. De focus qua doelgroep ligt daarom op de nieuwe families, de 'framilies' : Friends and families. Ook blijft 'Work life balance' een grote struggle om 'goed te kopen en goed te eten'. Delhaize wil daarom een plaats veroveren in het hart en het hoofd van deze framilies want zij zijn namelijk de toekomst van het merk. Delhaize engageert zich door nieuwe producten en services te ontwikkelen die het leven van framilies in de toekomst zullen vergemakkelijken of waardevoller maken.

 Credits

Agencey: Air

Client : DELHAIZE

Contacts Client : Joachim Rubin, Aude Mayence

Executive Creative Director : Eric Hollander

Creative Directors : Michel Van Dijck,  Dieter de Ridder, Joeri Van Den Broeck

Creatives : Benoît Hilson, Paul Servaes, Hughes Legros, Florence Gobert

Strategic planning : Ingrid Bottelberghs

Account : Dominique Liebermann, Hafsa Smouni, Laura Deheem

Designer : Carole Verbyst

Producer : Anne Gruszow

Production : The Others

Sound : Cobra Radio Brewery

Photographer : Studio Wauters

DEG1500220_Abribus-The__NL