Elke dag worden er wereldwijd 39 miljoen flesjes Yakult gedronken. Het zuiveldrankje bevat miljarden bacteriën Lactobacillus casei Shirota, goede bacteriën die de eigenschap hebben om de zuurtegraad van de maag te weerstaan en levend in de darmen terechtkomen. Maar Yakult is meer dan dat. Het bedrijf speelt een belangrijke sociale rol die wordt vervuld door de 88.000 geëngageerde “Yakult Ladies” die dagelijks Yakult flesjes aan huis brengen. 80.000 zijn dat er in totaal.
Dentsu Consulting en Vizeum lanceren op vraag van Yakult een campagne in de Belgische cinema’s: een ontroerend verhaal over de sterke band tussen Yakult Lady Yuki en één van de klanten die ze dagelijks bezocht. Bij de lancering van de campagne organiseerde Dentsu Consulting in Kinepolis Antwerpen een activatiemoment. De toeschouwers van de film ‘Bohemian Rapsody’, die de spot in primeur konden zien, werden verrast met een live optreden en ontvingen een flesje Yakult cadeau.
https://www.youtube.com/watch?v=8fY2unkTYVc
CREDITS:
Client: Yakult (Tania Platteeuw)
Agencies:
Dentsu Consulting (Wim Vermeulen, Stijn De Corte
Vizeum (Aline Driesen, Mathijs Vanduffel)
In samenwerking met Brightfish
Piano: Yuka Izutsu
Cello: Sigrid Vandenbogaerde
Viool: Grégoire Dune
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]