Dentsu Consulting strikt Clo Willaerts

Deze week lanceert communicatiegroep Dentsu Aegis Network Dentsu Consulting, een consultingsmerk gespecialiseerd in de strategische begeleiding van merken en ondernemingen bij hun digitale transformatie, innovatie, en reputatiebeheer. Laurent Lejeune, CEO van Dentsu Aegis Network in België, vond hiervoor inspiratie bij de COO van Dentsu Aegis, Benjamin Grange (ex Headlink, Acceliance, Rapp Collins…), die deze activiteit drie jaar geleden opstartte in Frankrijk. Vandaag is dit een van de snelst groeiende ondernemingen van de groep in Frankrijk, met meer dan 20 medewerkers en een sterke winstgroei. Laurent Lejeune: “Voor mij was het vanzelfsprekend om Dentsu Consulting ook in België te lanceren. In een voortdurend evoluerende businessomgeving stellen steeds meer adverteerders ons veel fundamentelere vragen dan louter kwesties die te maken hebben met hun merkimago of hun media-investeringen. Ze zijn op zoek naar middelen om te anticiperen op de evoluties waarmee wij allemaal geconfronteerd worden, of ze willen er gewoon zo gestructureerd mogelijk mee omgaan. Dit is de bestaansredenen van Dentsu Consulting, en dat beantwoordt aan een reële vraag. Dit kan men trouwens makkelijk vaststellen aan de hand van het aantal consultancy-bureaus die momenteel worden opgestart rond communicatie en marketing.”
Voor de lancering van Dentsu Consulting heeft Laurent Lejeune Clo Willaerts aangeworven, die ervaring heeft opgedaan bij het begeleiden van merken die een verandering ondergaan. De voorbije 20 jaar heeft Clo Willaerts met succes tal van bedrijven geholpen (Virgin Express, Skynet, Sanoma, en onlangs nog Degroof Petercam …) om zich te positioneren in het digitale universum en hun value proposition te (her)definiëren in een steeds verder digitaliserende wereld.
Clo Willaerts voelt zich als een vis in het water in sociale netwerken, ze is een gerespecteerde blogster en wordt vaak als spreker uitgenodigd op conferenties. Zij mag zich een van de weinige Belgische MarCom-professionals noemen die meer dan 30.000 followers telt op Twitter. Deze trouwe volgers waarderen haar advies rond het transformeren van ondernemingen in de richting van digitalisering. Ze publiceerde ook twee werken die erkend worden door professionals uit de sector: “The Conversity Model” en “Altijd naakt”.
Om Dentsu Consulting op te starten en te ontwikkelen, zal Clo Willaerts actief gebruik maken van de strategische talenten die onze groep al rijk is: Didier Ackermans en Wim Vermeulen voor alles wat innovatie en MarCom-strategie betreft. Ook CCO José Fernandez zal haar bijstaan. CZijo kan verder rekenen op DeepBlue, de gespecialiseerde research-cel, opgericht en in goede banen geleid door Bruno Liesse, en vandaag geleid door Alessandro Asproni. Verder kan ze een beroep doen op de teams van Isobar voor digital marketing, social media, UX/UI, service design en e-commerce, en op de teams van iProspect voor alles wat te maken heeft met performance, analytics, DMP, enz. Clo Willaerts: "Ik heb enkele dagen kunnen doorbrengen met de teams van Dentsu Consulting in Parijs om het rijke potentieel van hun aanbod te leren kennen. Ik ben ervan overtuigd dat, met de teams die we hier Brussel hebben, we van Dentsu Consulting een belangrijk ontwikkelingscentrum zullen maken en vooral: dat we gepast kunnen reageren op de eisen van de adverteerders met betrekking tot het begeleiden van veranderingsprocessen.”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]