“Ik heb tegen mezelf al moeten zeggen: het lukt niet!”

Communication / Media / News

20160831_PUB_Clo_Jeroen-6-683x1024
Twee mensen die elkaar niet kennen, maar wel een gemeenschappelijke passie hebben, ziedaar het basisconcept van de rubriek 'Your Turn' in PUB. Soms blijken interviewer en geïnterviewde elkaar toch te kennen, maar in dit geval was dat niet zo. PUB bracht Clo Willaerts, digital marketing manager bij Bank Degroof Petercam en vandaag interviewer van dienst, samen met Jeroen Bronselaer, senior vice president residential marketing bij Telenet. Een fragment:

Hoe stel jij je voor op recepties?

“Ik zeg altijd twee dingen. Of neen, drie. Dat ik verantwoordelijk ben voor de marketing bij Telenet. Dat ik eigenlijk altijd meer in de entertainmentsector heb gezeten dan in de marketingwereld, eerst bij de VRT, later bij Telenet, op het voorbije jaar na. En dat ik door mijn studie was voorbestemd om in de bankwereld te komen – bijvoorbeeld bij Bank Degroof Petercam (lacht). Ik studeerde economy en finance. Maar ik kwam bij de productie van de VRT terecht. Ik heb dus een business-achtergrond, maar met een passie voor entertainment.”

20160831_PUB_Clo_Jeroen-4-1024x683

Is het niet moeilijk om van entertainment een businesscase te maken?

“Juist gezien. Al begeef ik me nu al twaalf jaar op dat terrein. Creativiteit is goed, maar op een bepaald moment rijst de vaststelling: een mooi idee, maar hoe gaan we daar nu iets aan verdienen? Entertainment is ongrijpbaar, het is geen koekje dat je eenvoudig kunt vermarkten. Maar toch moet je de vraag stellen hoe je dat ingang doet vinden bij de consument en hoe je er iets aan verdient.”

Ben jij dan de man die na drie maand zegt dat een bepaald project wordt stopgezet?

“Ja.”

Lees verder om meer te weten over het bezoek van Clo Willaerts aan Jeroen Bronselaer...