Voor zijn dertigste editie hield het BAM Student Congress halt in Hasselt. Maar liefst zowat 1000 studenten gingen op het aanbod in en werden overstelpt met prachtige verhalen, talloze insights en tonnen informatie en inspiratie van ervaren marketingrotten in het vak.
Jeroen De Wit (Teamleader), Bart Becks (angel.me ventures en EURACTIV), Carole Lamarque (Duval Union), Andy Serdons (Google), Guy Elewaut (Colruyt), Pieter-Jan Passchier en Matthieu Bouciqué (AB Inbev), Roxane Kaempf (IBM), Ils Sterckx (Matuvu), Charles Van den Bogaert (Deliveroo), Bart Lombaerts (SPYKE)... Het lijstje straffe namen was lang. De dertigste editie van het BAM Student Congress moest duidelijk iets speciaals worden. Deze marketeers en ondernemers vulden tijdens de voormiddag maar liefst 3 zalen in Kinepolis Hasselt. Goed voor zowat 1000 studenten die van heinde en ver naar Hasselt kwamen afgezakt.
« Om half tien stonden 1000 studenten klaar voor een hele dag over marketing. In mijn tijd was de motivatie om te leren toch merkelijk kleiner, » was Bart Becks duidelijk onder de indruk. De boodschap van hem en vele andere sprekers was duidelijk: studenten marketing hebben een mooie carrière voor zich. Zowel grote bedrijven als start-ups en scale-ups hebben nood aan jong afgestudeerden die de communicatie van vandaag snappen en in de praktijk kunnen brengen. Met deze hoopvolle raad konden de studenten in de namiddag de stad in. Daar stonden bezoeken en workshops bij onder andere discotheek Versuz en bedrijvenpark Corda Campus op het programma. Kwestie van de theorie al wat meer in de praktijk te brengen.
« Het is duidelijk dat ons nieuwe concept #MarketHappening in de smaak valt, » besluit Maxime Suffeleers, voorzitter van BAM Campus, drijvende kracht achter het congres. « Omdat we het elk jaar in een andere stad organiseren, staan er telkens nieuwe, interessante sprekers en bezoeken op het programma. De studenten weten het duidelijk te appreciëren en hun talrijke aanwezigheid bevestigt dat het hen iets bijbrengt. Mission accomplished dus. »