In december 2020 namen Annelies en Matthias, een doorgewinterd ondernemersduo uit Gent, contact op met DesignRepublic om naam, branding en packaging te bedenken voor hun nieuwe project: een koude koffie in blik verrijkt met nitro gas. Huh? Koude koffie in blik? Verrijkt met nitro?
“Een persoonlijke ontmoeting met Annelies en Matthias maakte ons al snel duidelijk dat koffie in blik uit de koelkast al een grote hit is in Duitsland en de Verenigde Staten, dat koud gebrouwen betekent ‘gemaakt zonder hitte’ (wat zorgt voor een lagere zuurgraad voor een zachtere, natuurlijk zoete smaak) en dat de drank doordrenkt is met een vleugje stikstof voor een romig mondgevoel,” vertelt Francis Van Acker van Design Republic. “Een succesformule, zou je zo zeggen. Nu moesten we alleen nog een naam, positionering en verpakkingsontwerp bedenken.”
Design Republic boog zich over het hele project, van eerste contact tot afgewerkt product, dat na drie maanden in de winkel lag. In de briefing stond dat het nieuwe merk jong, natuurlijk, gemakkelijk, energiek en fris moest ogen. “De merknaam ‘Uphill’ weerspiegelt al deze elementen en werkt perfect in combinatie met de baseline ‘natural energy from natural caffeine’. Voor het logo zelf hebben we een elegant, enigszins retro-achtig lettertype gebruikt. Op de achtergrond zie je heuvels die hinten naar een opwaarts wandelpad om het opbeurende karakter van deze energiedrank te benadrukken.”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]