In december 2020 namen Annelies en Matthias, een doorgewinterd ondernemersduo uit Gent, contact op met DesignRepublic om naam, branding en packaging te bedenken voor hun nieuwe project: een koude koffie in blik verrijkt met nitro gas. Huh? Koude koffie in blik? Verrijkt met nitro?
“Een persoonlijke ontmoeting met Annelies en Matthias maakte ons al snel duidelijk dat koffie in blik uit de koelkast al een grote hit is in Duitsland en de Verenigde Staten, dat koud gebrouwen betekent ‘gemaakt zonder hitte’ (wat zorgt voor een lagere zuurgraad voor een zachtere, natuurlijk zoete smaak) en dat de drank doordrenkt is met een vleugje stikstof voor een romig mondgevoel,” vertelt Francis Van Acker van Design Republic. “Een succesformule, zou je zo zeggen. Nu moesten we alleen nog een naam, positionering en verpakkingsontwerp bedenken.”
Design Republic boog zich over het hele project, van eerste contact tot afgewerkt product, dat na drie maanden in de winkel lag. In de briefing stond dat het nieuwe merk jong, natuurlijk, gemakkelijk, energiek en fris moest ogen. “De merknaam ‘Uphill’ weerspiegelt al deze elementen en werkt perfect in combinatie met de baseline ‘natural energy from natural caffeine’. Voor het logo zelf hebben we een elegant, enigszins retro-achtig lettertype gebruikt. Op de achtergrond zie je heuvels die hinten naar een opwaarts wandelpad om het opbeurende karakter van deze energiedrank te benadrukken.”
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]