DesignRepublic brengt Oummi op smaak

Crea / Design / News

Begin 2020 werd DesignRepublic benaderd door Tiqah, een etnisch marketingbureau opgericht door Rachid en Fatima. Zij gaven DesignRepublic de opdracht om een visuele ​​identiteit te creëren voor het merk ‘By Oummi’, wat Arabisch is voor moeder. Het merk staat voor verse gerechten uit de Mediterrane en Midden-Oosterse keuken. De doelgroep is breed: van de avontuurlijke foodies die op zoek zijn naar authentieke en kwalitatieve wereldgerechten tot de etnische consument die op zoek is naar convenience. Om die brede klantenbasis aan te spreken koos DesignRepublic voor een typografie, kleurenpalet en illustraties die subtiel verwijzen naar de islamcultuur. Door alle ingrediënten af te beelden op de verpakking wil het designbureau klanten alvast verlekkeren op Oummi. Ter info: na een succesvolle start bij Albert Heijn zijn de halal-producten van Oummi nu ook te verkrijgen bij Carrefour en Delhaize.