Zùsto, het Belgische alternatief voor suiker met 75% minder calorieën, ging bij DesignRepublic ten rade voor het ontwerp van zijn verpakkingen en branding. Het bureau koos voor een messy look, waarbij de verfstrepen symbool staan voor het ‘creëren’ van iets, precies wat er gebeurt bij het koken dus. Het bureau hielp ook bij het bedenken van de naam. Het vertrok daarvoor vanuit het woord ‘Gusto’ (Italiaans voor ‘smaak’ en Engels voor ‘iets met enthousiasme doen’), maar verving de ‘G’ door de ‘Z’ van ‘zoet.’
“De uitdaging was om een aansprekende naam, een aantrekkelijke branding en een geweldige verpakking te creëren voor een product dat revolutionair is maar volledig onbekend was op de markt op het moment van lancering,” vertellen ze bij DesignRepublic. “Door daar nog de slogan ‘Zùsto, More Pleasure, Less Guilt’ aan toe te voegen hebben we het merk nog leuker gemaakt, want daar draait het allemaal om.”
En met succes, want Zùsto is momenteel aan een mooie commerciële opleving bezig. Zo werkt het merk momenteel samen met een van de meest gerenommeerde Michelin-sterrrenchefs, Lionel Rigolet van Comme Chez Soi, en meesterbanketbakker Bernard Proot van Del Rey. Zùsto wordt bovendien ook gebruikt in sommige producten van het huismerk van Delhaize.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]