Zùsto, het Belgische alternatief voor suiker met 75% minder calorieën, ging bij DesignRepublic ten rade voor het ontwerp van zijn verpakkingen en branding. Het bureau koos voor een messy look, waarbij de verfstrepen symbool staan voor het ‘creëren’ van iets, precies wat er gebeurt bij het koken dus. Het bureau hielp ook bij het bedenken van de naam. Het vertrok daarvoor vanuit het woord ‘Gusto’ (Italiaans voor ‘smaak’ en Engels voor ‘iets met enthousiasme doen’), maar verving de ‘G’ door de ‘Z’ van ‘zoet.’
“De uitdaging was om een aansprekende naam, een aantrekkelijke branding en een geweldige verpakking te creëren voor een product dat revolutionair is maar volledig onbekend was op de markt op het moment van lancering,” vertellen ze bij DesignRepublic. “Door daar nog de slogan ‘Zùsto, More Pleasure, Less Guilt’ aan toe te voegen hebben we het merk nog leuker gemaakt, want daar draait het allemaal om.”
En met succes, want Zùsto is momenteel aan een mooie commerciële opleving bezig. Zo werkt het merk momenteel samen met een van de meest gerenommeerde Michelin-sterrrenchefs, Lionel Rigolet van Comme Chez Soi, en meesterbanketbakker Bernard Proot van Del Rey. Zùsto wordt bovendien ook gebruikt in sommige producten van het huismerk van Delhaize.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]