DesignRepublic is al sinds 2009 een van de trouwe partners van Delhaize voor zijn branding en verpakkingsontwerpen. De retailer vroeg nu ook om zijn eigen pasta-assortiment te hertekenen en zo opnieuw een belangrijke speler in zijn categorie te maken.
In deze briefing werd de doelgroep omschreven als iedereen die van pasta houdt en op zoek is naar toegankelijke, lekkere en kwalitatieve producten. De doelgroep is niet speciaal gehecht aan één merk en vertrouwt op Delhaize als een goed alternatief voor kwalitatieve producten. Bovendien moesten de impact op het schap en de verpakkingsarchitectuur sterk zijn, terwijl de verpakking tegelijkertijd eenvoudig en aantrekkelijk moest zijn.
DesignRepublic koos voor een mat ontwerp met grafische elementen om de verschillende pasta-soorten te illustreren. De blauw-witte kleuren moeten ervoor zorgen dat het assortiment opvalt in het winkelrek. Verder wordt ook de Italiaanse herkomst benadrukt met een stempel.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]