DesignRepublic is al sinds 2009 een van de trouwe partners van Delhaize voor zijn branding en verpakkingsontwerpen. De retailer vroeg nu ook om zijn eigen pasta-assortiment te hertekenen en zo opnieuw een belangrijke speler in zijn categorie te maken.
In deze briefing werd de doelgroep omschreven als iedereen die van pasta houdt en op zoek is naar toegankelijke, lekkere en kwalitatieve producten. De doelgroep is niet speciaal gehecht aan één merk en vertrouwt op Delhaize als een goed alternatief voor kwalitatieve producten. Bovendien moesten de impact op het schap en de verpakkingsarchitectuur sterk zijn, terwijl de verpakking tegelijkertijd eenvoudig en aantrekkelijk moest zijn.
DesignRepublic koos voor een mat ontwerp met grafische elementen om de verschillende pasta-soorten te illustreren. De blauw-witte kleuren moeten ervoor zorgen dat het assortiment opvalt in het winkelrek. Verder wordt ook de Italiaanse herkomst benadrukt met een stempel.
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]