Designstudio WeWantMore creëert nieuwe identiteit voor SPA

Crea / News

Het versterken van de associatie tussen puurheid en SPA was de opdracht voor designstudio WeWantMore. Deze ambitie, in lijn met de nieuwe merkgedachte ‘Beter Drinken. Beter Leven’, was het startpunt voor de ontwikkeling van een nieuwe merkidentiteit, flesontwerp, packaging design en visuele communicatiestijl voor het iconische watermerk.

SPA, dat is puur water dankzij een volledig natuurlijk filtratieproces. Een nationaal icoon met een rijk verleden. Vanuit de nieuwe strategische merkgedachte ‘Beter Drinken. Beter Leven’ introduceerde WeWantMore ‘the drop’ als visueel concept en rode draad doorheen de rebranding. De druppel wordt zo het centrale en instant herkenbare element van het vernieuwde SPA. Van het ontwerp van de fles, label design tot communicatie.

“WeWantMore vertaalde niet alleen de link tussen puurheid en SPA naar een krachtig visueel concept, maar slaagde er ook in dit op een uitzonderlijk hoog niveau uit te rollen doorheen ons gehele merk en productportfolio. De studio heel vroeg inschakelen in het proces heeft zeker bijgedragen tot het succes van de rebranding,” vertelt Melanie Decelle, marketing director bij Spadel.

“Een rebranding van zo’n Belgisch icoon was zeker geen vanzelfsprekendheid, maar het geloof van het SPA-team, gedreven door een sterke merkbelofte, heeft het project vleugels gegeven. Het resultaat is een merk dat één pure taal spreekt doorheen alle dragers: van campagne tot de fles in het winkelrek,” zegt Sebastien Greffe, creative director bij WeWantMore.

Met de druppel als centrale element kreeg het hele productportfolio van SPA een volledig nieuw design. Zo komt nu ook in de ‘all natural’ limonades SPA Fruit en de natuurlijke mineraalwaters met een vleugje smaak – SPA Touch – de puurheid van het merk tot uiting. Daarbij kregen niet enkel de labels, maar ook de PET-flessen een nieuw design. Het ontwerp van het nieuwe label integreert de druppelvorm en blijft trouw aan de rijke historie van SPA dankzij de illustratiestijl. De keuze om het fruit in-house te illustreren, in plaats van te kiezen voor 3D design, zorgt voor een een vleugje nostalgie en authenticiteit in het packaging design. De productie van het artwork was in handen van Quatre Mains.