Desmyttere laat Husky uit

Innovation / Marketing / News

logo-huskyDe marketingorganisatie van de meeste bedrijven hangt aan elkaar met honderden Excel-, Word- en Powerpoint-documenten. Maar dat is achterhaald en weinig efficiënt, volgens het Gentse marketingadviesbureau Desmyttere. De marketingmanager van de toekomst werkt met software die marketingdata centraal beheert, wat toelaat om sneller en efficiënter te werken. Hiervoor ontwikkelde het bureau een cloud applicatie (merknaam: Husky) die helemaal op maat van marketeers werd geschreven.

"Het is verbazend hoeveel tijd marketing managers verspillen aan het beheer van marketingstrategieën, projecten, taken, communicatieplanningen, budgetten of resultaten van marketinginvesteringen," zegt Peter Desmyttere. Hij en zijn team specialiseren zich sinds 2007 in het uitschrijven van marketingplannen voor bedrijven. ‘We zien steeds dezelfde drie problemen opduiken in marketingorganisaties: de marketingdata zit té verspreid, marketingmeetings zijn niet efficiënt en er is onvoldoende communicatie tussen de marketingmanager en het hoger management. Aan dat gebrek aan efficiëntie willen we met onze digitale marketingplanner Husky een einde maken. Vanuit onze praktijkervaring ontwikkelden we software die marketeers in staat stelt hun organisatie veel efficiënter te maken."

In Husky worden marketingprojecten en bijbehorende taken, planningen en budgettering met elkaar verweven. Husky profileert zich als een handig dagelijks werkinstrument voor de marketingmanager. Maar ook directie en commercieel management hebben baat bij het gebruik van Husky in de organisatie, omdat het een overzichtelijk dashboard van de marketingorganisatie én van de behaalde resultaten bevat. De rapporteringslijnen worden zo korter, en marketingmeetings productiever.

Husky is het resultaat van twee jaar intensief testen met verschillende marketeers. "We zijn niet over één nacht ijs gegaan," zegt Desmyttere, die ook een Engelstalige versie en, begin 2017, een Franstalige versie van Husky op de markt wil brengen.