Die ochtend in Cannes. Of in Schaarbeek?

Communication / Media / News

mortierbrigade management ©Christophe Renard

mortierbrigade management © Christophe Renard


Deze week wilt u vooral weten wat er in Cannes gebeurt, of u daar zelf bent of niet. Maar wij blikken nog even terug op een bezoek dat PUB recent bracht aan Mortierbrigade in Schaarbeek. We wilden eens op bezoek gaan bij het bureau van de man die we kennen van zijn grapjes tijdens het gala van de Creative Belgium Awards. En we willen zijn partners niet opzetten tegen Jens Mortier, maar het bureau draagt wel zijn naam. Het is niet de Berendsbrigade, Beysbrigade of Ceusterbrigade naar partners Joost Berends, Philippe De Ceuster of Dirk Debeys. “Dat klopt,” grinnikt de zoon van Guy Mortier. “Maar je weet dat mortier ook andere betekenissen heeft. Net daarom spellen we de naam van het bureau zelf altijd als ‘mortierbrigade’ met kleine m. En verder is het nu eenmaal zo dat de mensen met een reputatie vaak de naam aan het bureau geven, kijk naar Duval Guillaume destijds. Maar ik zou het nooit zonder Joost, Philippe en Dirk hebben gedaan. En er staat bovendien ook ‘brigade’ bij: we zijn een topteam met eenzelfde ambitie.” De andere oprichters zijn na bijna 14 jaar nog altijd actief in het bureau, de verstandhouding blijft zo te zien uitstekend. Vorig jaar kwamen er zelfs twee partners bij, Evert Vermeire en Vincent D’Halluin.
De rest van het verslag aan de kantoren van Mortierbrigade/mortierbrigade vindt u in het juninummer van PUB.