D'Ieteren Auto steunt #StopHateForProfit, wie volgt?

Media / News

In navolging van de Volkswagen Groep sluit nu ook D’Ieteren Auto zich aan bij de beweging #StopHateForProfit. De autodistributeur die in ons land de invoer, logistiek en distributie van merken als Volkswagen, Audi en Seat verzorgt, schrapt bijgevolg al zijn publiciteitsinvesteringen op Facebook en Instagram tijdens de maand juli. Noot: uit goede bron vernam PUB dat ook andere grote Belgische op het punt staan om deze stap te zetten. Daarover zal de komende dagen ongetwijfeld worden gecommuniceerd.

“De sociale netwerken vormen een unieke verbinding tussen personen, merken en hun klanten. Vooral tijdens de lockdownperiode bewezen ze hun nut en maakten ze het ons mogelijk in contact met elkaar te blijven ondanks de gezondheidscrisis. Noch in onze onderneming, noch op deze netwerken echter worden racisme, onverdraagzaamheid, discriminerende uitspraken of onjuiste informatie getolereerd,” klinkt het bij D’Ieteren. “De missie van D’Ieteren Auto om voor onze medeburgers mee te werken aan een duurzame, vlotte en toegankelijke mobiliteit kan enkel coherent en geloofwaardig zijn, indien onze onderneming op dit vlak inclusief en waakzaam is. Zoals tal van adverteerders in België en het buitenland hechten wij heel veel belang aan het feit dat deze aanzienlijke investeringen die wij besteden aan de mediaplatforms ter ondersteuning van onze merken, overeenstemmen met onze waarden.”

“In nauwe samenwerking met onze partners en bureaus moedigen we Facebook ten zeerste aan om met de adverteerders een constructieve dialoog te blijven aangaan, dit met het oog op het garanderen van een positieve omgeving, en om nog actiever te strijden tegen het verspreiden van haat, racisme, geweld, discriminatie en bedrieglijke informatie op de door Facebook beheerde platforms.”