D’Ieteren Group onder stroom

Marketing / News

Afrekenen met Dieselgate, elektrisch rijden, mobiliteitsoplossingen ontwikkelen... De autowereld staat voor een resem uitdagingen. Hoe pakken ze dit aan bij D’Ieteren?

De recente Polaris-studie rond het gedrag van de Belgische consument bevestigt dat de elektrificatie van het wagenpark zich zal voortzetten. PUB ging daarover in gesprek met José Fernandez, chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer bij D’Ieteren Group. “Tegen 2030 zal twee derde van de nieuwe wagens in ons land elektrisch of plug-in hybride zijn,” zegt hij. “Volkswagen Group zal de grootste bouwer van elektrische wagens zijn in de komende tien jaar, zo luidt de ambitie. Vandaag hebben alle Volkswagen-merken minstens één elektrisch model. Zo willen we de – aanvankelijk duurdere – elektrische wagen voor iedereen toegankelijk maken.” Maar voor een elektrische wagen heb je voldoende laadpalen nodig, thuis of bij de werkgever. De divisie Electrified by D’Ieteren (EDI) installeert vergunde laadpalen bij particulieren en bedrijven en regelt de bijbehorende administratie, zoals de betaling van de opgenomen stroom. “In september waren onze merken marktleider in elektrische voertuigen in België,” vervolgt José Fernandez. “Dit jaar werden 2 500 elektrische wagens van onze merken geregistreerd. Volkswagen Group investeert in totaal 60 miljard euro in elektrische voertuigen. Denk aan softwareontwikkeling, batterijen en elektrificatie. Op die manier willen we de wagens verbeteren en upgraden op technologisch vlak.” Toch een kanttekening: in België wordt de elektrificatie aangestuurd door bedrijven. De particulier volgt maar blijft met veel vragen zitten. Welke technologie kies ik? Hoe laad ik, zonder laadstation in de buurt? Hoe groot is de autonomie van de wagen...? Hoewel de vragen beantwoord zijn, vormen ze nog altijd drempels voor de consument.

[...] Het volledige artikel leest u in PUB Magazine