Dift doet watertanden met vernieuwd designrecept

Design / News

Het strategisch branding agency Dift richt voor een keer de pijlen op zichzelf en lanceert een eigen rebranding. In dit vernieuwde ‘recept’ leggen ze bij het Gentse bureau de focus op het creëren van authentieke merken voor hun klanten. Om dat kracht bij te zetten tonen ze een extra crispy versie van henzelf met een opgesmukte website, showreel, huisstijl en een aangedikt logo. Dift omschrijft zichzelf als merkbouwer die organisaties dicht bij zichzelf brengt of authentiek maakt. Door vanuit de kern(waarden) van de klant te vertrekken, maken ze bij Dift hun strategische kwaliteiten waar. Ze geloven daarvoor sterk in de wisselwerking tussen strategie en creativiteit. Dift wil zo als bureau meer oprechte verhalen brengen die geloofwaardigheid en herkenbaarheid oproepen voor hun klanten. Creatieve communicatie is voor hen de ideale motor om die boodschappen doelgericht te brengen. “Dift blijft Dift.  Onze streken verliezen we niet, maar we brengen ze met deze rebranding meer op smaak. We zullen altijd hameren op onze karakteristieke inclusiviteit en doorgedreven doelgerichtheid - voor iedereen met een uitdagende briefing," zegt art director Fien Meelberghs (foto).

 Sinds de oprichting in 2012 is Dift uitgegroeid tot een gevestigde waarde in het Belgische communicatielandschap. Met hun thuisbasis in Gent wisten ze naam te maken als experts in strategische en digitale branding. Ze vulden die ook aan met vaardigheden in productie met oa. podcasts, video’s en een radioshow voor klanten als De Morgen, IKEA en OVAM. “We doen merken echt resoneren met hun doelpubliek. Dat kan alleen als je consequent op dezelfde nagel klopt met een verhaal dat authentiek is," aldus strateeg en copywriter Lieven Borghys.

In 2021 werd Gents communicatiebureau Billie Bonkers de nieuwe eigenaar van Dift onder leiding van Linda Sonck en Soumaya Zaougui. Zo verhuisden alle werknemers naar Billie Bonkers om er onder één dak te werken. Beide bureaus bewaren echter hun identiteit en leggen zo elk andere accenten in hun werk. Billie Bonkers focust zich als bureau op omgevingscommunicatie, participatie en communicatiestrategie. Dift focust zich op het bouwen van merken in de vorm van branding, (merk)strategie, productie, concept en communicatie. “De rebranding toont dat Dift een sterke eigen identiteit heeft. Ons team is bijzonder veelzijdig en staat met beide benen op de grond. We zijn gepassioneerd, zelfkritisch en kunnen samen met Billie Bonkers een grotere menukaart aan onze klanten bieden," zegt CEO Linda Sonck.