De ‘België, eigenzinnig fenomenaal’-campagne van Ogilvy Social.Lab en de Federale Overheidsdienst Kanselarij van de Eerste Minister (FOD Kanselarij van de Eerst Minister) werd geselecteerd voor de shortlist van de Digital Communication Awards, die plaatsvindt op 20 september, in de categorie ‘Campaign of the Year – associations & institutions’.
De Digital Communication Awards, een initiatief van de Quadriga University of Applied Sciences in Berlijn, zetten elk jaar de meest innovatieve digitale projecten en campagnes in Europa in de kijker. Een vakjury bestaande uit praktijkdeskundigen en academici beoordelen de cases op strategie, innovatie, creativiteit, implementatie en resultaat en efficiëntie. Dit jaar werden maar liefst 600 campagnes ingezonden in 47 categorieën.
De ‘België, eigenzinnig fenomenaal’-campagne werd gelanceerd in 2016 om het imago van België in binnen- en buitenland te versterken en aan te tonen dat ons eigenzinnig fenomenaal land heel wat te bieden heeft. De campagne bereikte meer dan 170 miljoen mensen en er verschenen maar liefst 260 artikels in de pers, wat overeenkomt met ongeveer € 4.522.250 in mediawaarde. De social mediacampagne wist ook meer dan 44.000.000 viewers naar de destinated platformen te trekken. Ten slotte zorgde de campagne er ook voor dat het totaal aantal bezoekers tussen 2016 en 2019 met 12,9% gestegen is. Ons Belgenlandje is zelfs een van de meest aantrekkelijke bestemmingen in Europa geworden.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]