Digital Crafts Lions: Paul redt eer van België

Robot-Drawing-3B

Awards / News

Robot-Drawing-3B

Famous Brussel haalt in Cannes brons met 'Paul, the Drawing Robot' in de categorie Digital Craft Lions. Het bureau overtuigde de jury met een robot die tekeningen maakte van mensen die geïnterviewd werden door De Tijd. Opdrachtgever was diens uitgever Mediafin. Voor deze campagne werkte Famous samen met Cobra Radio.

Terzijde: dat er bij Famous 'iets' op til was, was hier en daar al bekend. De krant De Tijd koppelde daar vandaag een suggestie aan: Grey zou interesse hebben om Famous in het netwerk van Grey op te nemen. Meer later...

De jury van de Digital Craft Lions eert 84.Paris met een Grand Prix voor Because Recollection, een campagne in opdracht van Because Music.

A03_055 00858 BECAUSE RECOLLECTION

 

In de categorieën Design, Product Design en Creative Effectiveness vinden we geen Belgische winnaars. Maar voor alle zekerheid zetten we de Grand Prix uit deze drie, weliswaar bescheiden, categorieën, hier even op een rij.

Dentsu INC Tokyo wint de Grand Prix bij de Design Lions met 'Life is electric', een creatie die het voor Panasonic instuurde in de subcategorie 'Brand Collateral'.

Geen traditioneel reclamebureau maar Google Creative Lab keert in de categorie Product Design terug met een Grand Prix voor 'Jacquard', een idee voor zijn Jacquard Wearable Fabric. Hier zit u hoe het werkt.

De shortlist voor Creative Effectiveness is eens te meer bijzonder summier dit jaar. En ook België haalt het niet. De Grand Prix gaat naar ADAM&EVEDDB Londen. Dat bureau overtuigde de jury met Monty's Christmas in opdracht van de Engelse retailer John Lewis.