Digital Dominance Awards maakt nominaties bekend

Nu we 2016 hebben afgerond blikken we even terug naar welke merken er in België digitaal het meest dominant zijn geweest in hun vakgebied. Het onderzoek van het bedrijf Dicitas Consulting, dat een nieuwe vakprijs in het leven heeft geroepen om ‘digitale dominantie’ te belonen is niet enkel in België maar ook in Nederland en Azië uitgevoerd.
In België zijn in het totaal 55 merken gescreend en worden 18 merken genomineerd voor in 6 categorieën (Banken, Verzekeringen, Telecom, Nutsvoorzieningen, Food Retail, Retail en Consumentenproducten).
De winnaars worden bekend gemaakt op 26 januari tijdens het Digital Dominance Award Diner. Dit evenement dat georganiseerd wordt door Dicitas Consulting in samenwerking met Conversion Talent en Yonego, zal plaatsvinden in Chalet Robinson in Brussel. Tijdens het diner zullen ook topics aangekaart worden omtrent hoe digitaal talent identificeren en rekruteren, wat de digitale trends zijn die voorspeld zijn voor 2017 en hoe het publiek van de avond naar de toekomst kijkt.
Uit de resultaten van het onderzoek blijken er nog steeds grote verschillen te bestaan tussen de verschillende vakgebieden. Ook geografisch is er nog steeds een kloof. Zo hinkt België duidelijk achter t.o.v. van Nederland en Azië in zowat elke categorie. “Er gaapt nog steeds een kloof tussen wat klanten verwachten en ervaren van een merk in de huidige digitaliserende wereld,” zegt Davy Verhulst, partner bij Dicitas Consulting en verantwoordelijk voor de Belux-praktijk. “Het dichten van deze zogeheten digitale prestatiekloof is voor veel bedrijven een serieuze uitdaging. Hierbij is allereerst belangrijk te weten hoe goed bedrijven digitaal presteren.”
De 55 merken werden vergeleken en gerangschikt volgens hun digitale media-aanwezigheid bij de consument met als maatstaf de Digital Dominance Index. Bedrijven moeten een concurrentievoordeel creëren door een autoriteit te zijn op specifieke digitale kanalen. De Digital Dominance Index heeft als doel het identificeren van de digitale leiders in hun sector en inzicht verkrijgen in datgene wat nodig is om een digitale leider te worden. De index is een analyse op basis van gezond verstand en feiten over de 5 belangrijkste digitale dimensies: Website, Online Video, Mobile apps, Social Media en Zoekmotor dominantie. Voor het onderzoek werd gebruik gemaakt van publiek beschikbare informatie wat het vergelijken objectiveert.
Lijst van gescreende bedrijven en nominees:
Banks/Banken:
- ING (genomineerd)
- Belfius (genomineerd)
- BNP Paribas (genomineerd)
- Argenta
- Beobank
- Crelan
- Hello Bank
- KBC
- Record Bank
Insurance/ Verzekeringen:
- AXA (genomineerd)
- KBC (genomineerd)
- Partena (genomineerd)
- Ethias
- Vivium
- NN
- Alianz
- AG
- Baloise
- Delta Lloyd Life
- Dela
- Vanbreda
- Cardif
- Afi Esca
- Ergo
Telecom
- Proximus (genomineerd)
- Voo (genomineerd)
- Telenet (genomineerd)
- Base Company
- Orange
- Allo RTL
Utility/Nutsvoorzieningen
- Luminus (genomineerd)
- Engie (genomineerd)
- Lampiris (genomineerd)
- Eni
- Essent
- Eneco
Food Retail
- Lidl (genomineerd)
- Carrefour (genomineerd)
- Delhaize (genomineerd)
- Colruyt
- Aldi
- Cora
Retail
- Zalando (genomineerd)
- Torfs (genomineerd)
- JBC (genomineerd)
- Media Markt
- Krëfel
- ZEB
- Cool Blue
CPG/Producten
- Jupiler (genomineerd)
- L’Oréal (genomineerd)
- Campina (genomineerd)
- Maes
- Activia
- Lotus
- Uncle Bens
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]