Digitale uitgaven stijgen fors in 2017

Uit onderzoek van Zoomin.TV, onderdeel van de leidende internationale digital entertainment groep MTG, onder de Top 25 adverteerders in 25 verschillende landen blijkt dat in het vierde kwartaal van 2016 de digitale uitgaven met maar liefst 42% stijgen, terwijl het totale advertentiebudget 10% groeit.
Video content voert online de boventoon. Voor het eerst groeit online video met meer dan 50%. Dit uit zich in de omschakeling van adverteren via zoekmachines naar de nadruk op video content. Nog belangrijker is dat de stijging daadwerkelijk resultaten oplevert: met name in de automotive, retail en reisbranche leidt video content aantoonbaar tot een hogere aankoopintentie.
« Deze trend geeft duidelijk de reactie van adverteerders weer op de verschuiving van de media consumptie naar online. Jongeren, en dan met name Generatie Z, bewegen naar een uitsluitend digitale media consumptie met video als kern. Daardoor zal wereldwijd meer dan 50% van het budget van de leidende adverteerders digitaal ingezet gaan worden, » voorspelt Jan Riemens, CEO van Zoomin.TV.
Het entertainment en content bedrijf verwacht dat deze trend zich in 2017 zal versnellen. « Er is sprake van een definitieve ommekeer », zegt Michiel Plugge, Global Marketing Director Zoomin.TV. « We verwachten dat dit terugkerende kwartaal onderzoek onze klanten er van zal overtuigen hoe belangrijk het is om met hun merken de jongste generaties te bereiken. Digitaal is veruit het belangrijkste platform om in contact te komen met Millenials en Generation Z, zo niet het enige. »
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]