Digizik en Angèle verklaren hun liefde aan de MIVB

Crea / News

«Nonante-Cinq». De titel van het album van Angèle lijkt te verwijzen naar haar geboortejaar. Het is ook het nummer van de iconische Brusselse buslijn 95. De Belgische popartieste geniet van de heruitgave van haar album om opnieuw haar liefde te verklaren voor Brussel en de openbaarvervoersmaatschappij MIVB. Voor deze gelegenheid laat de MIVB een bus rijden op lijn 95 die gewijd is aan Angèle. Ze organiseert ook een wedstrijd op muziekplatform vibes.mivb.be met heel wat prijzen, zoals concerttickets en gesigneerde vinylplaten.

Na een eerste samenwerking in 2018 voor de release van het album "Brol", slaan de MIVB en Angèle opnieuw de handen in elkaar voor een 100% Brusselse actie. Deze keer grijpen de artieste en de vervoersmaatschappij de heruitgave van het album "Nonante-Cinq" aan om een speciale ervaring te bieden aan reizigers van buslijn 95.

Digizik verzorgde volgende aspecten: concept, artistieke leiding, productie, coördinatie, onderhandeling, vormgeving, foto, video, postproductie etc.

«Nonante-Cinq» neemt de 95 over

In de tweede helft van november neemt de MIVB reizigers mee op een unieke ervaring op lijn 95. De bus wordt aangekleed in de kleuren van het album. Aan boord zullen de reizigers het opnieuw uitgebrachte album van Angèle kunnen beluisteren dankzij QR-codes die in het voertuig hangen. Maar dat is niet alles: Angèle leende haar stem ook voor de audio-aankondigingen van de MIVB en kondigt zelf alle haltes aan op lijn 95.. Dat deed ze nooit eerder en is een echte eer voor de MIVB.

De MIVB biedt plaatsen aan om Angèle te zien

Angèle zal een exclusief interview geven aan boord van bus 95. Dat zal te zien zijn op vibes.mivb.be, het muziekplatform van de MIVB. De reizigers kunnen ook deelnemen aan een wedstrijd om prijzen te winnen: concerttickets voor Angèle in Vorst Nationaal op 20, 21 en 22 december, exclusieve toegang tot de repetities en het concert op 19 december, gesigneerde vinylplaten en albums en een aantal andere prijzen rond het thema van het album "Nonante-Cinq".

En daarnaast zal het heruitgebrachte album ook te beluisteren zijn in de metrostations op 18, 19 en 20 november.

Een iconische buslijn en studie van een tramlijn

Met bijna 26.000 ritten per dag is lijn 95, na lijn 71, de drukste van het MIVB-net. Het is dan ook niet verwonderlijk dat deze aan een hoge frequentie rijdt: één bus om de 5 minuten tijdens de spits, en alleen met gelede bussen. Het traject van 9,4 km loopt door het stadscentrum naar Watermaal-Bosvoorde, via het Luxemburgplein, de Kroonlaan, het station van Etterbeek, het kerkhof van Elsene en het Keymplein.

Hoewel het een lijn is met een hoge frequente, heeft buslijn 95 op bepaalde delen van haar traject te kampen met verkeersopstoppingen. Die veroorzaken vertragingen voor de reizigers en onregelmatigheden in de dienstregeling en beïnvloeden de prestaties van de lijn. Daarom bestudeert de MIVB verschillende mogelijkheden om deze verbinding verder te verbeteren. Eén daarvan is de omvorming van de lijn tot een hoogwaardige tramlijn die in eigen bedding van het centrum naar het zuidoosten van het gewest en de universiteitscampussen loopt. De tracéstudie voor deze nieuwe tramlijn begon op maandag 14 november. De toekomst van lijn 95 zou wel eens op sporen kunnen staan...

Credits

Client: STIB/MIVB

Client contacts: Barbara Foucart et Melisa De Wilde

Agency: Digizik

Account / Project Managers : Laura Baudouin et Charlotte Verschelde 

Account Director: Samantha Lomonaco

Creative Director: Eliott Duckers 

Art Director & Design: Alizée Huybrechts

Art Director & Motion Design: Lara Silber 

Video Director: Siebe Dirckx 

Photography: Cyprien Delire

Copywriting: Juliette Debruxelles