Digizik en MIVB zijn helemaal #MICKEY90

Crea / News

STIB MIVB Disney DigizikIn samenwerking met de MIVB heeft The Walt Disney Company aan Digizik een interactieve campagne toevertrouwd die gewijd is aan de verjaardag van de beroemdste muis ter wereld, #MICKEY90. Tot 18 november, de officiële geboortedatum van dit iconische personage, ontplooit het bureau een reeks artistieke initiatieven om Mickey weer centraal te stellen in de pop- en hippe cultuur.
Om de 90ste verjaardag van Mickey te vieren heeft straatartiest Idem, in samenwerking met animatiefilmregisseur Jean Forest, een dynamisch fresco gemaakt dat de Europese hoofdstad voorstelt in de versie "Mickey Factory". Het kunstwerk is niet alleen mooi om te zien, maar ook nuttig, want het integreert in real time de wachttijd tussen de metro's door het metrostation De Brouckère (sinds 22 oktober en tot 17 november). Op 2, 3 en 5 november werden kunstenaars Oli-B en Les Louves uitgenodigd om een levensgroot beeld van Mickey te decoreren tijdens een artistieke residentie in een pop-up store in het metrostation Rogier, volledig gewijd aan Mickey. Metro- en pre-metrogebruikers krijgen de kans om hen live aan het werk te zien.
En sinds 6november (en eveneens tot 17 november) exploiteert het bureau een pop up store, ontworpen en geproduceerd door het Parijse duo Atelier Craft. Een efemere boetiek, met een kunstgaleriegevoel, die een beperkt aanbod van designerproducten met Mickey aanbiedt. Een derde beeld gemaakt door illustrator Paulynka is beschikbaar voor bezoekers van de winkel voor een gezamenlijke creatieve ervaring.
De viering gaat verder op het netwerk van digitale schermen van de MIVB, waar de digitale kunstenaar David Martin Mickey laat dansen en springen van vreugde. De vier unieke Mickey-dansers hebben de missie en ambitie om mensen te laten glimlachen. Want dit jubileum is bovenal een feest! Een wedstrijd georganiseerd in samenwerking met de MIVB en Disney stelt internetgebruikers voorts in staat om reizen naar hDisneyland Paris te winnen door hun "verborgen Mickey"-foto's te delen. Het platform presenteert ook alle initiatieven en een interactieve kaart.
Nog meer? Een 'limited edition'-reeks Mobib-kaarten met de verschillende evoluties van Mickey's karakter is beschikbaar op de e-commerce site van de MIVB en in de efemere winkel. Er is een kaart van Brussel met een overzicht van de verschillende artistieke initiatieven en winkels die producten met de beeltenis van #Mickey90 aanbieden. En wie in de kleuren van Mickey in Brussel wil reizen, kan lijn 92 (Fort-Jaco) nemen, waarop dagelijks een volledige 'Mickeyfied'-tram rijdt. Reizigers kunnen ook negen verschillende Mobib-reiskaarten met Mickey verzamelen. Tot slot: heel november wordt Mickey Mouse ook geëerd met een street art tour georganiseerd door Cristal Ship in de wijk Sint-Katelijne. De inwoners van Brussel en zijn bezoekers ontdekken Mickey door de ogen van de kunstenaars OakOak en Joachim.
https://www.facebook.com/WaltDisneyBelgium/videos/2030659563839309/
https://www.facebook.com/WaltDisneyBelgium/videos/577254492709140/
Credits
Agency : Digizik
Project Director : Justine Cuylits
Client : The Walt Disney Company
Client contact : Aurore Devos
Client : STIB/MIVB
Client contact : Barbara Foucart