Al voor de achtste keer organiseert Ketnet de Move tegen pesten om kinderen op een laagdrempelige manier te engageren tegen pesten. Sinds de start van het initiatief is het uitgegroeid tot een vaste waarde in Vlaanderen. Ook dit jaar is er weer de actie ‘STIP IT’, waarbij Ketnet iedereen oproept om vier stippen op zijn hand te zetten, tegen pesten. Die jarenlange, gezamenlijke inspanningen van Ketnet en het Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten werpen overigens ook effectief vruchten af. Zo blijkt uit recent onderzoek van de UGent en het Agentschap Zorg en Gezondheid dat Vlaamse tieners minder gepest worden en zélf ook minder pesten dan enkele jaren geleden. Dit jaar besloot Ketnet te communiceren naar volwassenen. Daarom zoomt de STIP IT-campagne in op het positieve effect op de lange termijn. Want als vandaag kinderen dankzij ‘STIP IT’ leren dat pesten niet oké is, zullen ze als volwassenen, minder snel in pestkoppen veranderen. Dat was het uitgangspunt van een nieuwe radiocampagne die Lucy voor Ketnet bedacht.
CREDITS
Brand: Ketnet
Client: Maarten Janssen, Hanne Laureys, Saartje Geudens, Elisabeth Roelandt
Agency: Lucy
Creative Directors: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy
Creatives: Thomas Thysens, Iwein Vandevyver
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Thomas Vuerinckx
Radio Production: Raygun, VRT spotcel
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]