Dikzak! Loser! Mottige kop!

Crea / Media / News

Al voor de achtste keer organiseert Ketnet de Move tegen pesten om kinderen op een laagdrempelige manier te engageren tegen pesten. Sinds de start van het initiatief is het uitgegroeid tot een vaste waarde in Vlaanderen. Ook dit jaar is er weer de actie ‘STIP IT’, waarbij Ketnet iedereen oproept om vier stippen op zijn hand te zetten, tegen pesten. Die jarenlange, gezamenlijke inspanningen van Ketnet en het Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten werpen overigens ook effectief vruchten af. Zo blijkt uit recent onderzoek van de UGent en het Agentschap Zorg en Gezondheid dat Vlaamse tieners minder gepest worden en zélf ook minder pesten dan enkele jaren geleden. Dit jaar besloot Ketnet te communiceren naar volwassenen. Daarom zoomt de STIP IT-campagne in op het positieve effect op de lange termijn. Want als vandaag kinderen dankzij ‘STIP IT’ leren dat pesten niet oké is, zullen ze als volwassenen, minder snel in pestkoppen veranderen. Dat was het uitgangspunt van een nieuwe radiocampagne die Lucy voor Ketnet bedacht.

CREDITS

Brand: Ketnet

Client: Maarten Janssen, Hanne Laureys, Saartje Geudens, Elisabeth Roelandt

Agency: Lucy

Creative Directors: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy

Creatives: Thomas Thysens, Iwein Vandevyver

Director of Brand Management: Jonas De Wit

Account Manager: Thomas Vuerinckx

Radio Production: Raygun, VRT spotcel