#DiningForBrussels geeft Brussel hoop

DiningForBrussels_NL_campagnebeeld (1)

Crea / News

DiningForBrussels_NL_keyvisualNa de aanslagen ligt de Brusselse horeca plat. Restaurants en cafés, net waar deze stad zo fier op is, blijven leeg. Alleen al afgelopen maand steeg het aantal horeca-faillissementen van 40 naar 600. Liefst de helft van de Brusselse horecazaken moet knokken om te overleven. Samen met de Brusselse werkgeversorganisatie BECI en reclamebureau Famous starten zakenkranten De Tijd en L’Echo het offensief #DiningForBrussels. Belgen worden opgeroepen terug massaal op restaurant te gaan. Bedrijven worden aangemoedigd vergaderzalen achter zich te laten en lunchmeetings in te plannen. Na het dessert kunnen restaurantgangers hun engagement delen op sociale media: onder de hashtag #DiningForBrussels, geïllustreerd met een foto van hun leeggegeten bord, met daarop hun mes, vork en lepel in de vorm van een vredesteken.

DiningForBrussels_NL_campagnebeeld-headline#DiningForBrussels wordt vandaag gelanceerd met onder meer advertenties in De Tijd en L’Echo. De initiatiefnemers roepen mensen niet alleen op om op restaurant te gaan, maar vooral ook om de boodschap massaal te delen. Bedrijfleiders die hun werknemers willen aanmoedigen meer lunchmeetings in te plannen, Brussel-liefhebbers, geëngageerde restaurantgangers, bloggers of politici met een hart voor de Belgische hoofdstad: ga uit eten in Brussel en spread the word! Vecht terug, met mes en vork!

DiningForBrussels_NL_campagnebeeldOp www.diningforbrussels.be kan iedereen die Brussel en de Brusselse horeca lief heeft terecht voor meer informatie, maar ook voor visuals, filmpjes, en ander promotiemateriaal. Isabel Albers, hoofdredactrice De Tijd: ‘Als zakenkrant komen wij de laatste maanden dagelijks in contact met ondernemers die kreunen onder de terreurimpact. Terreur mag het niet winnen van onze waarden, onze levensstijl en onze economie. We willen niet langs de zijlijn toekijken en hopen met #DiningForBrussels zoveel mogelijk Belgen aan het lunchen of dineren te krijgen in onze hoofdstad. Zo hopen we samen met BECI, Famous en iedereen die niet bij de pakken wil blijven zitten, de negatieve impact op onze Brusselse economie op onze manier af te remmen. Smakelijk!”

Credits

Client: Mediafin (De Tijd / L’Echo)

Client contacts: Katleen Mertens, Frederik Delaplace

Agency: FAMOUS

CD: Iwein Vandevyver

Creative Team: Manon Penné, Vivienne Mak

Copywriting : Anne-Cécile Collignon, Luc Libens, Marc Fauconnier

Project Leader: Katrien Crabbe

Business Director: Janpieter Mels

Digital Project Manager : Géraldine Poncelet

Development: David Viaene

Design: Laurens Groven

Conversation Manager : Jonas Sprengers

Producer: Loes Fierens

DTP: Emilie Boudart, Herman Mercelis

PR : Liesbeth Pyck, Liedewij Verbiest, Anne-Cécile Collignon, Natacha Nève de Mévergnies