Disaronno wist de afgelopen maanden zijn positie als ‘s werelds favoriete Italiaanse likeur te bevestigen en dit met even verschillende als tevens complementaire marketingacties die de veelzijdigheid van de likeur bevestigen. Nu pakt Disaronno uit met een televisiecampagne die perfect aansluit bij de identiteit van het merk: Italiaans, verleidelijk zoet en met een haast iconische verpakking.
De commercial is opgenomen in een historische villa aan het Comomeer en is opgebouwd rond de iconische vorm van de vierkante dop. De ‘spin’, of ook wel het draaien van de dop wanneer de fles wordt geopend, diende als inspiratie. “De TV spot slaagt erin de wereld van Disaronno perfect weer te geven. Iconisch, tijdloos en Italiaans elegant,” aldus Augusto Reina, CEO van de Illva Saronno Holding.
De spot wordt bij ons sinds 27 november uitgezonden en in een ’15 & ’30 formaat (Nederlands en Frans). Het spotje zal eveneens in de VS, de UK Canada, Nederland, Duitsland en uiteraard ook Italië te zien zijn.
Credits
Bureau : RADS
Productie: Diaviva
Regisseur: Fernando Mainguyague
Cameraregisseur : Guido Mazzoni
Klant: Augusto Reina, CEO Illva Saronno Holding