Discovery ruilt SBS in voor DPG

Media / News

Discovery Benelux en DPG Mediaworden per 1 januari 2021 strategische partners. De samenwerking is in eerste instantie gebaseerd op de commercialisering van de lineaire zenders Discoveryen TLC. DPG Media Advertising wordt hierdoor de mediaregie voor alle vormen van tv-reclame op Discovery en TLC. Discovery Benelux maakt deel uit van het wereldwijde Discovery Inc.,dat goed is voor drie miljard kijkers in meer dan 220 landen en gebieden. In België bestaat Discovery uit de zenders Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Science, Animal Planet enDiscovery World. Wilfried Celis, business & development director bij DPG Media:“De merken van Discovery Benelux staan voor kwaliteit, zowel wat betreft de content als het bereik. Dat wisten we al langer dan vandaag. Uit de gesprekken bleek bovendien dat de drang om samen te ondernemen bijzonder groot is, met uitermate complementaire expertises en troeven. Ik kijk dan ook reikhalzend uit naar het invullen van dit strategisch partnership."

De zenders en merken van Discovery Benelux zijn al jaren een vaste waarde voor veel Vlaamse kijkers en bij Discovery Benelux verwacht director commercial development Max Schoorl: “Dit strategisch partnership stelt ons in staat om elkaars positie in het Vlaamse medialandschap verder te versterken. Bij Discovery Benelux zijn we altijd op zoek naar samenwerkingen die onze portfolio een nieuwe dimensie geven. Zo hebben we de afgelopen negen jaar met SBS gewerkt aan verrijking, vergroting en innovatie. Uiteraard zijn we hen erg dankbaar voor deze fijne samenwerking. Nu is het tijd om een andere weg in te slaan en samen met DPG Media te bouwen aan de commerciële waarde van onze bedrijven, om daarmee de Vlaamse kijkers nog beter te bedienen.”