Afgelopen dinsdag 25 augustus maakte La Une, dat intussen 18 kaarsjes mag uitblazen, zijn comeback. Net als voor zijn radiozenders (La Première, Vivacité, Classic 21, Pure FM en Music 3), die nu al recht hebben op hun eigen persconferentie, heeft de openbare omroep RTBF beslist om ook de presentaties van zijn televisiekanalen op te splitsen. Een strategische zet om de identiteit van de verschillende kanalen te versterken.
Op het nieuwe programma opnieuw enkele vaste waarden: « On n’est pas des Pigeons », « The Voice 5 », « Questions à la Une », « Les Carnets du Bourlingueur » en « Le Jardin Extraordinaire ». Ook deze 100% Belgische nieuwtjes zullen te zien zijn: zeven series die momenteel nog gedraaid worden (waaronder « La Trêve » et « Ennemi Public », gefilmd in de Ardennen), de coaching van een lokale voetbalploeg met « Les héros du gazon », uitleg over onze politiek op zondagochtend door « Les Décodeurs RTBF », onthulde geheimen in « Lieux Interdits »,…
Echt opvallend is vooral « Le 6-8 », een ochtendprogramma met informatie over het verkeer en het nieuws, net zoals op de radio. Niet toevallig: radiozender Vivacité (met zijn vernieuwde studio die volledig uitgerust is met camera’s) zal rechtstreeks verbonden zijn met de uitzending. « La Vie des Belges »: een programma van negen minuten dat enkele mede-inwoners in de spotlights zet, is dan weer aan ander leuk nieuwtje. Kortom, precies wat nodig is om de televisie zijn mannetje te laten staan tussen alle andere media: een pak liveprogramma’s en leuke lokale producties.
Content Marketeer bij Cohezio
Cohezio vzw, is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op […]
Senior Strategic Planner bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Account Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]