“Diversiteit en inclusie is de juiste businessstrategie”

Communication / News

Dit voorjaar nam Luc Suykens, gepokt en gemazeld in de marketingwereld, de rol van CEO van UBA Belgium over van Chris Van Roey. Een half coronajaar later sprak PUB met Luc Suykens over de rol van UBA vandaag en morgen.

Een logische eerste vraag, na die lange carrière bij P&G: moest u afkicken van uw marketingjob daar?

Luc Suykens: “Ik heb 32 jaar voor P&G gewerkt en vond het altijd een geweldige job. P&G is zeer gefocust op de consument en het gedrag van die consument verandert voortdurend. De job veranderde mee! We werkten er altijd rond de ‘fundamentals’ van marketing en die blijven altijd dezelfde. Sinds 2003 was ik actief op Benelux-niveau, later kwam daar ook Frankrijk bij. Ik merk dat de teams er helemaal staan, en ik ben blij dat een sterk iemand – Claire van Hoorn – mijn opvolgster is geworden. Ik ben dus dankbaar voor wat ik bij P&G heb kunnen doen!”

Bij UBA volgde u Chris Van Roey op, hoe verliep dat?

Luc Suykens: “Wat Chris en het UBA-team sinds 2008 hebben gedaan, is ongelooflijk. Er was een volledige business turnaround, met de UBA Academy, de Trends Day, de verschillende charters en een sterke vertegenwoordiging, op nationaal én internationaal vlak. Vorig jaar gaf Chris aan dat hij zou vertrekken en snel liet ik weten dat die job me wel interesseerde. Het kwam op een goed moment. Ik ben natuurlijk ook goed vertrouwd met de UBA. Toen Chris in 2008 startte was ik voorzitter. Later was ik een tijdje niet betrokken bij de UBA, sinds enkele jaren was ik weer bestuurslid en vice-voorzitter.”

[...]

Het volledige artikel leest u in PUB Magazine

Foto’s © Luc Hilderson