Henco is een Europese producent van buizen, fittingen en toebehoren voor verwarmings-, gas- en sanitaire installaties in de woningbouw en utiliteit. Om installateurs, maar ook architecten, studiebureaus en de groothandel nog gerichter te benaderen, creëerde D'M&S Communications een aparte b2b-site. Deze spin-off van de corporate website moet Henco meer online visibiliteit bij zijn professionele doelgroepen opleveren en, uiteindelijk, leiden tot meer conversies.
De nieuwe website biedt Henco een dynamisch platform waarop het zijn expertise maximaal kan uitspelen. Het kan eenvoudig gevuld worden met inspirerende content op maat van de professionele gebruikers: informatie over producten, projecten, beursdeelnames ... Alles wat binnen de interessesfeer van de doelgroepen ligt, heeft er zijn plaats. De content is bovendien duidelijk onderverdeeld in zes categorieën. Wie testimonials, een bijzondere referentie of de nieuwsberichten wil raadplegen, hoeft alleen de juiste topic te selecteren. De gebruiksvriendelijke navigatie verhoogt het toegankelijk karakter en laat bezoekers toe snel door de content van Henco te lopen.
Een belangrijk onderdeel van de content-marketingstrategie is het activeren van de aanwezigheid van Henco op de sociale media. Interessante content wordt vandaag daarom ook gedeeld op LinkedIn, Twitter en Facebook. Een beursdeelname aankondigen of een product in de kijker zetten? Met een post of tweet is dat zo gebeurd – én wordt er meteen ook extra traffic naar het online platform gegenereerd.
Tot slot: de olifant staat al meer dan 25 jaar symbool voor de sterke kwaliteit van de Henco-producten. D'M&S gaf het beeld een make-over, zonder aan de krachtige uitstraling ervan te raken. Henco lanceerde het conceptbeeld van de olifant met een meerlagenbuis tussen zijn slurf in maart op Mostra Convegno Expocomfort, een internationale beurs voor HVAC-professionals. En ook op het nieuwe platform staat het centraal. Een krachtig signaal naar de doelgroepen dat het verhaal van Henco nog lang niet uit is.