Doe de Nutella-wave
Al jarenlang ontwaakt Nutella het enthousiasme van de Belgen. En aangezien de Belgen deze maanden enthousiaster zijn dan ooit, is het evident dat ook Nutella de geestdrift nog een extra boost geeft. Zo zijn de Belgen al vanaf het ontbijt volledig in vorm. Daarom startte Nutella een nieuwe campagne die vertrekt vanuit twee 'limited edition'-potten met twee mascottes in de vorm van enthousiaste supporters. Deze spelen de hoofdrol in een korte televisiespot, waarin deze mascottes een wave vormen door één voor één uit een broodrooster te springen. De spot werd bedacht in samenwerking met Creative Conspiracy.
De wave vormt ook de basis voor een onlineactivatie, ontwikkeld door Havas Providence. Daarin kunnen Nutella-fans zelf deel uitmaken van de wave door hun foto te uploaden. Deze wordt op een toast gebrand, waarna elke toast uit een gepersonaliseerde toaster springt. Zo creëert Nutella naar eigen zeggen de langste digital fan wave ooit. Klein detail: de start van de digitale wave gebeurde door Krazy George himself - de man die bekend staat als uitvinder van de wave. Zijn eerste wave startte hij op 15 oktober 1981 - en nu is ook zijn eerste digitale wave een feit. Die wordt voorts aangevuurd onder de hashtag #nutellawave. Fans maken kans op coole prijzen zoals een Nutella iPad of een retro Nutella-toaster.
Credits
Client: Nutella; Benoit Cardinael, Matthieu Petit, Amelie Cadroas
Creative Directors: Stephane Daniel, Hugo Battistel
Strategic planner: Mélanie Dalla-Riva
AD: Dries Floridor, Julie Vanderbeck
Copy: Matthew Lootens
Account team: Mariela Van Hoey, Vanessa Delneste, Julien Thonet, Ellen Sonck
Digital team: Philippe Vreuls, Yvonne Chan , Joseph Adam, Sophie Mayart, Philippe Haine, Hans Van Gent
TV-Producer: Bram Busschots
Productiehuis TV-spot: Creative Conspiracy