Dominique Poncin wordt head of strategy FamousGrey

News / People

In een tijd waar merken het hoofd moeten bieden aan versnelde culturele verandering, waar ze hun marketingmodellen moeten herdenken en hun verkoopkanalen heruitvinden, is een diverse en performante strategisch cel een belangrijke hefboom voor een bureau. Daarom investeert FamousGrey verder in zijn strategie-afdeling en werft het Dominique Poncin (rechts op de foto) aan, die overkomt van Accenture Interactive. Sinds juli staat hij aan het hoofd van het strategie departement.

Dominique Poncin brengt 20 jaar strategische ervaring mee bij creatieve (TBWA, Duval Guillaume, DDB) en digitale bureaus (Boondoggle en tot voor kort Accenture Interactive). Als head of strategy zal hij het strategische departement van FamousGrey leiden en verder future proof maken.

“Dominiques grote sterkte is dat hij door zijn brede ervaring, onder andere aan consultancyzijde, een totaalbeeld heeft van de uitdagingen van onze klanten. En dat is vandaag onontbeerlijk om een sterk hedendaags merkverhaal neer te zetten dat gedragen wordt door de volledige organisatie. Dominique zal ons helpen om de merken van onze klanten verder aan te sturen richting duurzame groei,” klinkt het tevreden bij Francis Lippens, CEO van FamousGrey.

Dominique Poncin vult aan: “Ik zag de laatste jaren bij FamousGrey naast spraakmakend creatief werk als ex-jurylid ook heel sterke strategische Effie cases van het bureau verschijnen. Bovendien vaak voor dezelfde merken. Dit bleek geen toeval gezien de brede ervaring binnen het strategisch departement dat een centrale rol speelt in het agentschap. Ik kijk er naar uit om de kracht van dit strategisch talent verder uit te bouwen en uit spelen binnen het bureau om zo beter te anticiperen op de noden van klanten en prospecten.”

Jonathan Detavernier (links op de foto) blijft actief betrokken bij het strategie departement, maar zal zich daarnaast toeleggen op de strategische ontwikkeling van het bureau met als doel de verschillende inhouse disciplines van FamousGrey nog beter met elkaar te versmelten en nieuwe offerings binnen het bureau te ontwikkelen.