Donald Trump beheerst digitale media
Na de Brexit is het de beurt aan Donald Trump om de wereld te verbazen. Had men dan toch Bernie Sanders naar voren moeten schuiven om Donald Trump te overtroeven? Enfin, we zullen het nooit weten. Wat we wél weten, met dank aan The Cube, dat voor PUB eerder al de Brexit fileerde, is dat Donald Trump de voorbije maanden veel vaker werd vermeld in digitale media dan tegenkandidate Hillary Clinton. The Cube gebruikte daarvoor de methodologie die ook wordt gehanteerd in de handige PUBinsights-tool.
De voorbije 24 uur waren er meer dan 3.348.000 vermeldingen van Donald Trump in digitale media (met inbegrip van posts op Facebook en andere sociale media). Dat is dus in tegenstrijd met het aantal voorspellingen dat Hillary Clinton deze verkiezingen (met een wellicht kleine meerderheid) zou winnen. Meer dan één opiniepeiler of opiniemaker werd nog maar eens bij de neus genomen. Hillary Clinton haalde met moeite een goede 1.800.000 vermeldingen. “There is no such thing as bad publicity except your own obituary,” wist de Ierse schrijver Brendan Francis Behan al.
Maar ja, die trend was er toch vooral wereldwijd, of in ieder geval in de Verenigde Staten, zult u denken. Neen hoor, ook op Belgisch niveau zien we diezelfde verhouding: 11.938 vermeldingen pour Donald Trump en 4.848 vermeldingen voor Hillary Clinton…
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]