Done by Friday en de VSV zetten je aan het denken over de verkeersregels

Crea / News

Twijfelen over de verkeersregels, mag dat? Zeker wel! Dat wil Done by Friday alvast teweegbrengen met hun nieuwe campagne in opdracht van de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) en AWSR (Agence wallonne pour la Sécurité routière). Om de kennis van oude en nieuwe verkeersregels op te frissen, zetten ze heel Vlaanderen en Wallonië aan het quizzen met De Grote Verkeersquiz. De VSV lanceert de nu al 13de editie van de quiz voor de vierde keer op rij in samenwerking met Done by Friday.

De campagne zet mensen aan om stil te staan bij de continu veranderende verkeersregels, hoe logisch deze ook moge lijken. Dit doen ze door concrete verkeerssituaties met verschillende vervoersmiddelen in twijfel te trekken met de simpele stelling: ‘Mag dat?’. “Mensen gaan ervan uit dat ze de verkeersregels kennen, maar als je hen concrete vragen voorlegt, slaan ze toch aan het twijfelen,” zegt Kenny Timmermans, creative director van Done by Friday. “Op die twijfel hebben we met onze campagne ingezet om mensen aan het quizzen te brengen.”

Om zoveel mogelijk Vlamingen en Walen te laten meequizzen, wordt er sterk ingezet op een digitale mediastrategie, aangevuld met structurele partnerships met Radio 2, Het Nieuwsblad en Produpress. Daarnaast maken alle deelnemers ouder dan 18 jaar kans op verschillende prijzen, zoals bijvoorbeeld een e-bike. De winnaar kan met zijn prijs meteen tonen dat hij de verkeersregels machtig is.

Meespelen kan op www.degroteverkeersquiz.be tot en met 17 november.

Credits

Client: Vlaamse Stichting Verkeerskunde en Agence wallonne pour la Sécurité routière
Agency: Done by Friday
Strategy: Kendy Smits
Creative Director: Kenny Timmermans
Account Director: Sven Boelpaep
Accounts: Jessica Jacobs, Alessandro Jimenez
Art Director: Jelmer Dam, Marnix Robyns
Design: Jelmer Dam
Digital: Punchline
Photography: Noortje Palmers
Production: Diplomat