Voor de lancering van de nieuwe Instax mini LiPlay-camera klopte Instax (Fujifilm) aan bij Done by Friday om een activatie te bedenken tijdens Rock Werchter met als doel zoveel mogelijk happy faces op de gevoelige plaat vast te leggen. Instax staat voor sharing memories, dus waarom niet het geheugen van de festivalgangers testen? Done by Friday ontwikkelde daarom een lifesize memory-spel waarbij deelnemers werden getest op hun cognitieve skills.
Mobiele teams trotseerden elke dag de hitte om foto’s van de festivalgangers te nemen. Elke foto werd vergezeld door een state-of-the-art photoflyer inclusief emoji. Deelnemers kregen drie kansen om deze emoji terug te vinden op de memory-wall aan de Instax stand. Wie slaagde maakte dagelijks kans op één van de vijf Instax LiPlay-toestellen. Er waren in totaal 2.584 registraties, 5.300 foto's, tientallen ‘hoe schattig zijn die emoji’-uitspraken en naar verluidt een 'happy client'.
Credits
- Client: Fujifilm
- Agency: Done by Friday
- Concept: Kenny Timmermans
- Accounts: Carolien Keutgens, Jessica Jacobs
- Design: Jelmer Dam
- Production: Total Concept
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]