Voor de lancering van de nieuwe Instax mini LiPlay-camera klopte Instax (Fujifilm) aan bij Done by Friday om een activatie te bedenken tijdens Rock Werchter met als doel zoveel mogelijk happy faces op de gevoelige plaat vast te leggen. Instax staat voor sharing memories, dus waarom niet het geheugen van de festivalgangers testen? Done by Friday ontwikkelde daarom een lifesize memory-spel waarbij deelnemers werden getest op hun cognitieve skills.
Mobiele teams trotseerden elke dag de hitte om foto’s van de festivalgangers te nemen. Elke foto werd vergezeld door een state-of-the-art photoflyer inclusief emoji. Deelnemers kregen drie kansen om deze emoji terug te vinden op de memory-wall aan de Instax stand. Wie slaagde maakte dagelijks kans op één van de vijf Instax LiPlay-toestellen. Er waren in totaal 2.584 registraties, 5.300 foto's, tientallen ‘hoe schattig zijn die emoji’-uitspraken en naar verluidt een 'happy client'.
Credits
- Client: Fujifilm
- Agency: Done by Friday
- Concept: Kenny Timmermans
- Accounts: Carolien Keutgens, Jessica Jacobs
- Design: Jelmer Dam
- Production: Total Concept
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]