Done by Friday en Politie Antwerpen maken indruk in het verkeer

Crea / News

Bewust met het verkeer omgaan is ook bewust zijn van je eigen gedrag in het verkeer. De laatste jaren zijn er steeds meer weggebruikers bijgekomen en is het aantal nieuwe types van vervoersmiddelen gestegen; denk maar aan de gemotoriseerde skateboards of de elektrische steps.

Het stadsverkeer wordt drukker en complexer en de weggebruikers worden steeds onverdraagzamer. Daarom besliste Politie Antwerpen en Stad Antwerpen samen met Done by Friday om op een creatieve wijze een campagne uit te werken die inspeelt op de verschillende problematieken, doelgroepen, locaties en vervoersmiddelen.

Welke indruk maak jij in het verkeer?

Voor de creatie selecteerde Done by Friday vier herkenbare verkeerssituaties waarin schaduwen het gedrag van weggebruikers weerspiegelen. De achterliggende boodschap is zeer duidelijk ‘ben jij bewust van het gedrag dat jij weerspiegelt in het verkeer?’. Om de campagne aan te vullen, maakte Done by Friday ook enkele animaties van de beelden.

Als kick-off van de campagne werden een aantal kinderen gevraagd om voor de lens hun ongefilterde mening over het gedrag van hun ouders of familieleden in het verkeer te omschrijven. Deze teaservideo’s zijn vanaf 26 september te zien in bioscopen en online. En de OOH-campagne van 26 september tot met 23 oktober.

Credits

Agency: Done by Friday
Strategic Director: Kendy Smits
Creative Director: Kenny Timmermans
Account Director: Sven Boelpaep
Art Director: Marnix Robyns
Account Manager: Sara Tenda
Account Executive: Manaud Pilet
Photography: Niko Caignie
Production: Diplomat