Het ‘Zip-blokske’! Al jaar en dag de toeverlaat om je vuur te doen branden zonder zorgen. Voor Standard Brands (UK), het moederbedrijf van ZIP, lanceert Done by Friday de campagne “1-2-ZIP en je vuur is vertrokken”.
Hoewel bij de meeste mensen de aanmaakblokjes van ZIP bekend zijn voor gebruik binnenshuis, zoals het aansteken van de haard, zijn de ZIP-blokjes ook ideaal voor het aanmaken van de BBQ. Om die link duidelijk te maken, koos het Antwerpse bureau ervoor om een radiocampagne uit te werken die handig inspeelt op de andere BBQ/outdoorgerelateeerde spots of topics die op dat moment op de radio te horen zijn. Denk maar aan BBQ-promoties van supermarkten, saus-advertenties, advertenties van kranten, het weerbericht, enz.
Samen met Sonhouse werden er maar liefst 20 spots gemaakt om in te zetten op radio en werd er een herkenbare sonic identity gecreëerd die ervoor moet zorgen dat de spots/het merk netjes in je geheugen gegrift zit. De campagne zal gedurende vier weken, verspreid over de lente en zomer, te horen zijn op Radio 2 en Studio Brussel. Een unieke samenwerking met VAR voor de implementatie van deze content-gerelateerde spots.
Credits
Client: ZIP – Standard Brands (UK)
Agency: Done by Friday
Creative Director: Kenny Timmermans
Account Manager: Mieke De Ridder
Art Director: Marnix Robyns
Copywriter: Dirk Domen
Sound production: Sonhouse
Media: VAR
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]
Communication officer bij Tiense Suiker
Tiense Suikerraffinaderij is een referentie in de Belgische voedingsindustrie. Bij ons gaan traditie […]