Done by Friday verzorgt Lego-spektakel voor zieke kindjes

Crea / News

De feestdagen moeten doorbrengen in het ziekenhuis is voor niemand leuk, voor kinderen al zeker niet. Daarom besloot Done by Friday om de internationale campagne #BuildToGive van hun klant Lego van een extra dimensie te voorzien: op dinsdag 28 december konden de patiëntjes van het ZNA Koningin Paola Kinderziekenhuis genieten van een unieke licht- en klankshow waarbij maar liefst 200 drones in perfecte harmonie de sterren van de hemel dansten. Deze show met 200 drones werd nog nooit eerder vertoond en bezorgde jong en oud meerdere kippenvelmomenten. Daarnaast bezorgde het Lego ook een primeur, want niet alleen is het de eerste keer dat zij zoiets organiseren, het is ook de eerste show in de Benelux met zoveel drones.

Voor de kinderen die deze exclusieve show niet live konden volgen, was er een Facebook Live voorzien. Twee dagen later, op 30 december, was het de beurt aan de patiëntjes van het Pediatrisch Centrum Clairs Vallons om te genieten van dit onvergetelijk magisch moment.  

Door deze kinderen een onvergetelijk moment te bezorgen, haakte Done by Friday perfect in op de internationale campagne van Lego die ook in België werd uitgerold. De campagne #BuildToGive, die begin december van start ging, daagde alle Belgen uit om één of meerdere sterren te bouwen met Lego-stenen, een foto te maken van hun creatie en deze te delen op hun sociale media met de hashtag #BuildToGive. Voor elke ster die vóór 31 december werd gedeeld, wordt een Lego-set geschonken aan een kind dat het moeilijk heeft. In totaal liggen er zo 1,5 miljoen LEGO sets klaar in 29 landen, waaronder België. “Overal ter wereld zijn er kinderen die het moeilijker hebben. Ze zijn ziek of staan voor andere grote uitdagingen. Op de gezichten van die kinderen wilden we tijdens de feestdagen een glimlach toveren,” zegt Vincent Andries, brand manager bij Lego.

Naast het unieke spektakel werd de #BuildToGive-campagne ondersteund met een social luik, een persluik, radiospot en influencers die een eigen ster bouwden. Ze riepen ook hun hun community op om hetzelfde te doen.

Het creatief en strategisch bureau Done by Friday bedacht het concept en was verantwoordelijk voor de inhoud, uitvoering en opvolging van de volledige campagne. Hiervoor werkte het samen met Dronisos voor de shows. Wavemakers verzorgde het PR-luik dat resulteerde in een (voorlopig) nationaal totaal bereik van 7.870.337 en een mediawaarde van 182.296 euro. Initiative, DPG en JOE FM zorgden voor de online en offline verspreiding van de campagne en Efluenz voor de Franstalige influencers.

Credits