Done by Friday vindt O'tacos #JustBetter

Crea / News

O'tacosNa een pitch werd Done by Friday gekozen om de strategische lijnen van O’tacos uit te werken voor de Benelux. Als eerste wapenfeit lanceert Done by Friday het merk in Nederland. O’tacos heeft sinds 2014 gekozen voor de ontwikkeling via franchising (overgenomen door het Belgische investeringsfonds Kharis Capital) en kende sindsdien een groot succes: eind dit jaar zal het franchisenetwerk in minder dan 8 jaar ongeveer 220 restaurants in Frankrijk en in het buitenland hebben.
Fietszadelhoesjes O'tacosOm O’tacos te lanceren, moesten jongeren eerst en vooral begrijpen dat een Otacos geen normale Mexicaanse taco is: het is een  Original French Taco met een keuze van 6 vleessoorten, alle halal gecertificeerd, met een huisgemaakte kaassaus, frietjes en groenten. Daarom bedacht Done by Friday het concept #JustBetter, waarin herkenbare situaties werden gepimpt naar absurde, over-the-top taferelen. Want waarom zou je in hemelsnaam voor gewoon gaan als het beter kan? Het resultaat kan bekeken worden op Facebook, Instagram en YouTube via drie pittige video's. Daarnaast werden er fietszadelhoesjes verspreid en kan je ook posters spotten.
https://www.youtube.com/watch?v=2JJKIYpOFLA
https://www.youtube.com/watch?v=o_5P7c4Kz4k
https://www.youtube.com/watch?v=wN6lDEazius
Credits:
Client: O’tacos
Agency: Done by Friday
Strategy: Sven Boelpaep
Account: Carolien Keutgens
Creative director: Kenny Timmermans
Creation: Kenny Timmermans, Dirk Domen, Marthijn Klopper
Production company: Geronimo
Director: Dirk Domen
DOP: David Doom