Done by Friday, VSV en AWSR laten je twijfelen

Crea / News

Done by Friday ontwikkelde voor het tweede jaar op een rij, in opdracht van de VSV en AWSR, de campagne voor De Grote Verkeersquiz. De quiz is een online wedstrijd waarmee mensen op een speelse manier hun verkeerskennis kunnen bijspijkeren én mooie prijzen kunnen winnen. Met deze quiz wil de VSV en AWSR mensen op een leuke en laagdrempelige manier iets bijleren over veilig verkeersgedrag. De verkeersregels zijn een levende materie en veranderen dus ook regelmatig. Maar ook ‘oude’ regels blijken soms toch minder goed gekend dan gedacht. “Mensen denken het antwoord te kennen, maar is dat wel écht zo?” 🤔  Wij doen de test!

Met het oog op zoveel mogelijk Belgen te bereiken en laten meequizzen, wordt er sterk ingezet op een digitale mediastrategie. Dit aangevuld met een structurele mediapartnership met de Mediahuismerken Het Nieuwsblad en Metro, waarbij gespreid over vier weken native artikels en online video worden ingezet om meer achtergrond rond de belangrijkste verkeersthema’s te voorzien. Vier klassieke printinlassingen in Metro vervolledigen de media-aanpak. Daarnaast werd voor Vlaanderen in samenwerking met 10 ambassadeurs, onder wie Kürt Rogiers en Tatyana Belloy, een gerichte pr-aanpak opgezet om extra media-aandacht te genereren. Naast het publieksluik voor de quiz richt de campagne zich ook tot bedrijven. Bedrijven konden zich op voorhand inschrijven voor de quiz en ontvingen een unieke url en dashboard. Voor hen wordt een interne communicatietoolkit voorzien. De volledige campagne wordt gesteund door verschillende commerciële partners, met AXA als hoofdpartner. Er zijn dan ook heel wat mooie prijzen te winnen. Meespelen doe je op www.degroteverkeersquiz.be, www.quizdelaroute.be tot 15 november.

Credits

  • Client: Vlaamse Stichting Verkeerskunde en Agence wallonne pour la Sécurité routière
  • Agency: Done by Friday
  • Strategy: Sven Boelpaep, Koen Kreynen
  • Creatie: Kenny Timmermans
  • Accounts: Sofie Mees, Jessica Jacobs
  • Art Director: Marnix Robyns
  • Design: Jelmer Dam
  • Digital: Invisible Puppy
  • PR: Wavemakers
  • Photography: Jan Cornelis