45: dat is het aantal vacatures dat Rode Kruis-Vlaanderen momenteel heeft openstaan. De organisatie heeft niet enkel nood aan profielen van maatschappelijke meerwaardezoekers, ze zijn ook op zoek naar echte professionals, onder meer directie- en managementfuncties, ICT’ers, verplegers en dokters: topfuncties kortom. Om hieraan tegemoet te komen, ontwikkelde Duval Guillaume een opmerkelijke campagne: dinsdagochtend verscheen in een aantal kranten een open brief waarin Rode Kruis-Vlaanderen CEO’s oproept om sollicitanten te doneren via de website www.doneereensollicitant.be. Dat je bij Rode Kruis-Vlaanderen geld en bloed kan doneren, dat wisten we al. Maar sollicitanten doneren, dat is niet echt alledaags te noemen.
Het betreft hier een positioneringscampagne waarbij Rode Kruis-Vlaanderen zichzelf op de kaart wil zetten als relevante werkgever. Rode Kruis is een sterk merk, maar als werkgeversmerk is er nog marge om te groeien. Kandidaten weten nog onvoldoende dat Rode Kruis-Vlaanderen een uiterst professionele organisatie is die een goeie verloning biedt en ook tal van targets moet halen zoals elk ander bedrijf. Carrièrekansen, doorgroeimogelijkheden en leertrajecten bestaan ook bij hen. Met deze campagne wil Duval Guillaume het verkeerd beeld dat vele mensen hebben van Rode Kruis-Vlaanderen bijstellen.
De open brief bleef niet onopgemerkt: ’s ochtends was er al een interview met de woordvoerster van Rode Kruis-Vlaanderen op Radio 1, nadien volgde ook een interview op VTM Nieuws. Zowat alle online kranten berichtten erover de dag zelf, en de dag nadien volgden artikels in print.
Credits
Client: Geert Van Horenbeeck, An Luyten
Creation: Jasper Declercq, Sebastiaan Dessaux, Lode Vochten
Creative directors: Koenraad Lefever, Dries De Wilde
Strategic Director: Piet Wulleman
Account manager: Jet Vervenne
Account executive: Dorien Van Antwerpen
Digital Account Executive: Damjan Cvetkovic
PR Director: Kathy Van Looy
DTP managers: Wim Sels, Bart Janvier
Traffic planner: Julie Maris
Media: ZenithOptimedia
Web development: Nine O’Clock Somewhere
Digital production: Prodigious
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]