Doneer eens een sollicitant...

rkv-employer_branding-open_briefCEO_297x210

Crea / News

rkv-employer_branding-open_briefCEO_297x21045: dat is het aantal vacatures dat Rode Kruis-Vlaanderen momenteel heeft openstaan. De organisatie heeft niet enkel nood aan profielen van maatschappelijke meerwaardezoekers, ze zijn ook op zoek naar echte professionals, onder meer directie- en managementfuncties, ICT’ers, verplegers en dokters: topfuncties kortom. Om hieraan tegemoet te komen, ontwikkelde Duval Guillaume een opmerkelijke campagne: dinsdagochtend verscheen in een aantal kranten een open brief waarin Rode Kruis-Vlaanderen CEO’s oproept om sollicitanten te doneren via de website www.doneereensollicitant.be. Dat je bij Rode Kruis-Vlaanderen geld en bloed kan doneren, dat wisten we al. Maar sollicitanten doneren, dat is niet echt alledaags te noemen.

Het betreft hier een positioneringscampagne waarbij Rode Kruis-Vlaanderen zichzelf op de kaart wil zetten als relevante werkgever. Rode Kruis is een sterk merk, maar als werkgeversmerk is er nog marge om te groeien. Kandidaten weten nog onvoldoende dat Rode Kruis-Vlaanderen een uiterst professionele organisatie is die een goeie verloning biedt en ook tal van targets moet halen zoals elk ander bedrijf. Carrièrekansen, doorgroeimogelijkheden en leertrajecten bestaan ook bij hen. Met deze campagne wil Duval Guillaume het verkeerd beeld dat vele mensen hebben van Rode Kruis-Vlaanderen bijstellen.

De open brief bleef niet onopgemerkt: ’s ochtends was er al een interview met de woordvoerster van Rode Kruis-Vlaanderen op Radio 1, nadien volgde ook een interview op VTM Nieuws. Zowat alle online kranten berichtten erover de dag zelf, en de dag nadien volgden artikels in print.

 

Credits

Client: Geert Van Horenbeeck, An Luyten

Creation: Jasper Declercq, Sebastiaan Dessaux, Lode Vochten

Creative directors: Koenraad Lefever, Dries De Wilde

Strategic Director: Piet Wulleman

Account manager: Jet Vervenne

Account executive: Dorien Van Antwerpen

Digital Account Executive: Damjan Cvetkovic

PR Director: Kathy Van Looy

DTP managers: Wim Sels, Bart Janvier

Traffic planner: Julie Maris

Media: ZenithOptimedia

Web development: Nine O’Clock Somewhere

Digital production: Prodigious