Het aantal 'no show' blijft een groot probleem voor organisatoren van evenementen. Genodigden maken er geen probleem meer van zich ergens voor in te schrijven en vervolgens zonder bericht niet op te dagen. Met alle gevolgen vandien voor eventbureaus en opdrachtgevers: extra kosten voor inrichting en catering en massa’s voedsel dat na elk event dient weggegooid te worden. Om die verspilling tegen te gaan, lanceerde The Promise vzw het Don’t Spoil the Party-initiatief, dat de no shows sensibiliseert om volgende keer te berichten als ze verhinderd worden. Maar het initiatief kreeg onvoldoende navolging vanwege praktische beslommeringen. Vandaag herlanceert ACC Belgium het Don’t Spoil the Party-initiatief in samenwerking met SOS Kinderdorpen en wordt de procedure behoorlijk vereenvoudigd: eventbureaus bezorgen de lijsten met no shows per mail aan SOS Kinderdorpen, die hen vervolgens uit naam van de ACC aanschrijft; hen confronteert met het probleem en hen vriendelijk voorstelt de verspilling te compenseren met een (fiscaal aftrekbare) storting van 50 euro op rekening van SOS Kinderdorpen. Waardoor de aanpak van het ene probleem het andere probleem een stukje kan verlichten. Alle 107 bureaus, aangesloten bij ACC Belgium, kunnen van deze service gebruik maken. Zie ook www.accbelgium.be en www.dontspoiltheparty.org.
.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]