Dovy scoort in bioscoop via Brightfish

Voxpop Dovyspot

Crea / Media / News

Voxpop Dovyspot

In het voorjaar deed Brightfish samen met onderzoeksbureau Profacts een navraag naar creativiteit in Belgische reclamespots. Een reeks spots werden getest bij 1.000 mensen. Een van de spots die lager scoorde op vlak van creativiteit, was de spot van Donald Muylle van Dovy Keukens.

Brightfish gelooft in creatieve reclame, vooral op het grote scherm. Creatieve reclame zorgt voor een grotere emotionele beleving. Met meer emotionele betrokkenheid, kijkt men aandachtiger naar de spot en kan men de spot beter onthouden. Daarom nodigde Brightfish de keukenfabrikant uit om hun bekende spot een 'creatieve upgrade' te geven. Maar hoe? Als Belgische vertegenwoordiger van Cannes Lions organiseerde Brightfish dit jaar een selectiewedstrijd voor jonge Belgische creatieven. Het winnend creatief team mocht deelnemen aan de prestigieuze Young Lions Competition. Om kans te maken, daagden Brightfish en Donald Muylle de creatieve teams uit om de klassieke Dovy-reclamespot een creative upgrade geven. Een professionele jury van vroegere Cannes Lions-winnaars koos uit alle scripts de meest originele upgrade. Niet alleen mocht het winnend team naar Cannes, hun script is nu ook geproduceerd en loopt nu in de Belgische bioscopen.

Benieuwd naar de nieuwe DOVY Keukens-spot met Donald Muylle en Franky De Smet-Van Damme, zanger van Channel Zero? De spot is nu te zien in de cinema. De reacties van deze bioscoopbezoekers klinken alleszins veelbelovend. Brightfish en Profacts voeren binnenkort een nieuwe enquête uit waarin zal blijken of de nieuwe Dovy Keukens-spot effectief als creatiever wordt beschouwd. De resultaten komen midden oktober uit.

https://vimeo.com/184468600