DPG Media helemaal klaar voor ‘#dezomervan2020’

Media / News

DPG Media kijkt vooruit en droomt al luidop van de zomer. Een speciale editie waarin veel Vlamingen (dichtbij) huis zullen vertoeven in plaats van verre oorden op te zoeken. Met haar merken wilt DPG Media deze zomer Vlaanderen blijven verbinden en partners blijven bijstaan in hun heropstart na de crisis. Daarom lanceert DPG Media ‘#dezomervan2020’, de verzamelnaam voor een reeks redactionele en commerciële initiatieven om zowel de consument als de adverteerders deze zomer te bedienen. Daarmee kunnen adverteerders hun consumenten informeren, entertainen en inspireren in deze nieuwe fase in de coronacrisis.

Met ‘#dezomervan2020’ biedt DPG Media adverteerders de mogelijkheid om deze zomer dichtbij huis te communiceren met hun consument. Drie grote contentinitiatieven trekken de zomer op gang. Het eerste initiatief vertrekt vanuit HLN, dat in juni start met een extra dikke zomerbijlage in de krant en een zomerkanaal op HLN.be, gestuurd door de HLN zomer challenges. HLN gaat samen met zijn lezers verschillende uitdagingen aan. Het uitgangspunt? Van België het leukste vakantieland ter wereld te maken. Tweede initiatief is “De Zomer Van” op VTM: een tv-programma waarin Eric Goens BV’s volgt in hun zomerse doen en laten. Derde contentinitiatief is het  Drive-in Festival, een veilig alternatief voor de geschrapte festivalzomer voor zowel publiek en artiesten en waar Humo, De Morgen en Willy hun tanden inzetten. Elk van die contentinitiatieven bieden adverteerders mogelijkheden om de link te leggen met hun product, merk of boodschap naar de consument. Voor elk van die initiatieven heeft DPG Media Advertising mogelijke inhakers voor haar partners bedacht.

Naast die contentinitiatieven bevat ‘#dezomervan2020’ ook commerciële aanbiedingen, multimediale creatieve concepten op maat en initiatieven die focussen op vier sectoren: bouw, interieur & tuin, automotive, fashion retail en toerisme België. Voor elk van die sectoren heeft DPG Media oplossingen in de aanbieding die inspelen op de communicatienoden van elke sector. Voor elk van die sectoren werden bovendien ook enkele instapklare creatieve (native) concepten bedacht.

Tijl Sacré, creative and communication director bij DPG Media Advertising: “Het is nu meer dan ooit belangrijk om dichtbij de consument te staan en deze op een juiste manier te benaderen. Op momenten als deze ben ik trots deel uit te maken van een sterke groep als DPG Media die dichtbij de mensen staat. Deze crisis heeft dat meer dan bewezen. Met #dezomervan2020 pikken we in op dat sterke engagement van onze merken met de consument en kunnen we adverteerders meerwaarde bieden om deze zomer hun doelstellingen te bereiken. We kijken alvast naar mooie partnerships en hopen zo samen alles opnieuw op gang te trekken.”