DPG Media pakt uit met sociaal adverteren: Xtra Social

Media / News

Social én premium combineren? Met het nieuwe Xtra Social  kunnen adverteerders hun social media post simpelweg doorposten op de brandsafe, mobiele nieuwssites van DPG Media. Xtra Social is een vorm van social advertising waarbij een bestaande social media post doorgeplaatst wordt in een vertrouwde en gecontroleerde redactionele omgeving, legt men uit bij DPG Media. Zo kan je kiezen voor de nieuwsomgeving van HLN, 7sur7 of De Morgen. Met een simpele druk op de knop kunnen adverteerders hun bestaande social media content vanop Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn of Pinterest doorposten op de digitale platformen van DPG Media: "Hierdoor kan je meer dan ooit snel inhaken op actua of een aanvullend publiek bereiken bovenop de volgers op social. Xtra Social advertenties scoren zeer goed qua attentiewaarde: de gemiddelde in-view tijd op HLN en 7sur7 ligt maar liefst 5 keer hoger dan bij andere grote social spelers."

Bij Xtra social kan je kiezen binnen welke context je campagne staat: op een specifieke site, kanaal of zelfs bepaalde content. Maar je kan ook profiteren van de kwalitatieve DPG Media-data om de exacte targeting te bepalen. Hiervoor zijn er meer dan 150 datasegmenten beschikbaar, bestaande uit socio-demo, behavioral en intent data. Aangezien mobile steeds belangrijker wordt en het merendeel van de social media consumptie via deze weg gebeurt, is dit de meest natuurlijke omgeving voor Xtra Social. Het formaat is daarom exclusief beschikbaar op mobile devices. Een campagne inkopen kan via direct buying, programmatic guaranteed of programmatic PMP.