DreamLand en Mortierbrigade schenken élk kind een magische Sint

DreamLand en Mortierbrigade lanceren opnieuw samen een campagne rond Sinterklaas. Twee jaar geleden werd het hokjesdenken rond genderspecifiek speelgoed aangekaart. Vorig jaar stond het gebrek aan sociaal contact door de coronacrisis centraal en kregen meer dan 24.000 kinderen de kans om een persoonlijk gesprek met hun held Sinterklaas te ervaren. Dit keer staat kinderarmoede op de agenda en neemt de speelgoedspecialist zijn maatschappelijke rol op aan de hand van een uitgebreide donatiecampagne.
De donatiecampagne zelf gebeurt in samenwerking met Het Kinderarmoedefonds en Arc-en-ciel, om zo lokale organisaties het best te kunnen ondersteunen met de nodige middelen. Bovendien draagt DreamLand ook zelf zijn steentje bij met een aan speelgoedcheques.
“We steken met reden een hart onder de riem bij ouders en kinderen in armoede. In België wordt 1 op 5 kinderen namelijk nog steeds geboren in een kansarm gezin.Omdat het in ons DNA zit om familieplezier centraal te stellen, willen we gezinnen waarin dat minder evident is zo goed mogelijk helpen. We zijn blij dat we samen met mortierbrigade een mooie campagne hebben opgezet om ook het maatschappelijk bewustzijn op te krikken en onze klanten mee te engageren om te doneren,” vertelt Elisabeth Verhaege, marketing and communication manager bij DreamLand.
“Samen met DreamLand zien we het als onze plicht om maatschappelijk relevante thema’s op de kaart te zetten. Dit specifieke thema vroeg om een warm verhaal dat een gevoelige snaar weet te raken, maar tegelijk ook correct omgaat met de gevoeligheden rond een broos topic zoals armoede. Het resultaat is een film die mensen aanmoedigt om elk kind een magische Sint te schenken, want ieder kind verdient het om te kunnen genieten van deze warme traditie,” zegt Joost Berends, partner & executive creative director bij Mortierbrigade.
De film leidt kijkers naar een grootschalige steunactie in alle 47 DreamLand-winkels en in de webshop op dreamland.be, die het voor elke klant mogelijk maakt om bovenop hun aankoop een bedrag in speelgoedcheques te doneren aan het Kinderarmoedefonds in Vlaanderen en Arc-en-ciel in Wallonië en Brussel.
De film werd gecreëerd in samenwerking met Czar en Marit Weerheijm, die ook het verhaal van twee jaar geleden regisseerde, en is vanaf 3 november op televisie en online te bekijken. De volledige campagne loopt tot 6 december via allerlei kanalen en bevat naast de film onder andere een herwerking van de speelgoedfolder die in brievenbussen over heel België belandt, POS-winkelaankleding en -communicatie, radiospots, social en online, enz.
Schenk zelf een magische Sint aan meer dan alleen je eigen kind. Koop je sinterklaasspeelgoed dit jaar bij DreamLand of op dreamland.be.
Credits
Client: Dreamland
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frédéric Delouvroy, Michiel Baeten Social creative: Emma Poorters
Strategy: Michiel Noens
Client Lead: Silvie Erzeel, Lore Meert Lead Producer: Evelyn Savels Producer: Gwen Reynaert
Design: Kaatje Schreurs DTP: Vito Latorrata
Production Company: Czar
Director: Marit Weerhijem
Executive Producer: Eurydice Gysel Producer: Rien Behaeghe, Lander Engels DOP: Martijn Melis
Art Director: Silke Derycke
Editor: Helena Overlaet-Michiels
Post-production: Bieke De Keersmaecker, Jef Neefs Grading: Joost Van Kerckhove
Online: Stijn Van Assche
Editor: Helena Overlaet-Michiels
Music: Peter Baert
Soundstudio: Raygun
Casting: Sien Josephine
Art Department:
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]